Ratelen van alle deurpanelen met muziek

hallo,

Ik stoor mij al even aan mijn superb 2 van 2009 aan het feit dat alle deurpanelen ratelen bij ook maar een beetje bassen, dan voornamelijk wat diepere bassen van alle genre muziek, zo erg dat de muziek soms echt niet meer klinkt.
De muziek staat wel vaker wat luider of luid maar hiervoor moet ik soms nog niet eens voor hoger zetten en dit irriteert me best wel.
Een voorbeeld nummer is hierbij van Infinity Ink - Infinity waarbij dit toen ook echt begon op te vallen, ik laat hier de radio nog rustig staan al begint te ratelen.

Ik kom van een Golf 4 die uitstekend geluid gaf uit alle deuren zonder enig geratel en daarbij ook nog eens stevig bass kunnen weergeven (origineel) met een kenwood 4x50w mosfet en dus voor zo een klasse wagen vind ik het echt niet kunnen.

Heeft hier nog iemand last van? of is het een bekend probleem?
Ik gebruik hem samen met de RNS510 waar ik ook niet heel tevreden van ben.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Is een bekend probleem bij sommigen. De dealer weet er wel raad mee om de panelen binnenin vast te zetten.

Wild Chocolate

Senior Member
Inderdaad (laten) kijken of de panelen wel goed vastzitten.
Indien dat het niet oplost, zou je kunnen overwegen om stukken loodbitumen achter je deurbekleding te plakken.

De dealer doet hier niets aan en zegt tegen mij dat het in orde is, maar dat ik mijn bass te hoog heb staan (deze staat op max) en als ik deze in de helft zet nog prima klinkt, dat is dus onzin.. er is al niet veel bass omdat die RNS als niet zoveel vermogen kan uitpompen en in de helft zetten is helemaal geen oplossing, het is wel niet zo dat de RNS of de speakers het niet aankunnen, het ligt gewoon aan de deurpanelen die allemaal ratelen.

Maar dan moeten de deurpanelen er van af veronderstel ik? Maar in mijn golf 4 ratelde niks in de deurpanelen en die speakers gingen nog een stuk luider maar waren ook origineel

VWim

Forumguru
Ook in een Golf IV kon het ratelen hoor :D

Deurpanelen zou ik er wel even afhalen inderdaad, dat bitumen op de zichtzijde plakken is ook nog al wat :lezen:

Mr_McPhisto

Actief lid
Beste Kevin ik ken je probleem. Heb zelf ook gehad. Zowel in de superb elegance sedan uit 2009 met sound system, als in vorige combi met 'normaal' systeem. Beide wel met rns510 ook.
Wat de dealer jou wil aanpraten is geen oplossing, dat is het probleem proberen uit de weg te gaan. Mijn dealer heeft in de 2009 versie de bekabeling flink onder handen genomen in de deuren en probleem was voor 95% over.
De vorige combi had het probleem bij echt hele hele lage frequenties die iets harder stonden. Heb me er over heen gezet omdat ik nog aantal maandjes moest en de radio niet altijd zo hard had staan. Daarbij zijn vele vele nummer waarschijnlijk zonder die irritante frequentie.
Wat betreft de rns510, ik heb nu (itt de ambition business van vorige combi) nu niets laten omzetten en heb nog de amundsen er in. Klank is echt beduidend beter. Hoef niet midden en hoog helemaal naar beneden te zetten ivm schelle rotklank die de 510 wel had en de bas kan zelfs iets omhoog. Daarbij is het navi deel vele malen sneller ingeladen, zo goed als onmiddellijk, maar zijn de aantal opties wel geringer dan 510.
Al met al ik wil niet meer aan de 'luxere' nu ik deze heb gehoord en gewend ben. Maar het blijft een auto en wil je als een rapper door de straten 'cruisen' dan tril je nog steeds de deuren uit het chassis!

Zou vragen wat (en waar) prijzen zijn voor oplossen van het probleem en niet het alleen maar minder instellen van de klank als vage oplossing aan laten bieden!
Succes

De wagen is wel nog bijna 2 jaar onder garantie dus ga ik dat probleem ook blijven aanhalen bij skoda zodat zij er ook iets aan gaan doen, ik heb nu een bijna nieuwe wagen en heb niet zoveel zin om alle deurpanelen en af te halen..

Aangezien het ellendig geratel wil ik een versterker in de koffer leggen, iemand een idee waar ik met de voedingskabel tot bij de batterij geraak? Ik zoek een doorvoerrubber maar aan de chauffeurskant is het nogal moelijk om ene te vinden.. Ook merk ik als je de dorpels losmaakt dat er geen goot is waar de kabels in liggen en dus ook geen plaats is om een voedingskabel en rca kabels door te trekken.
Of is er iemand die weet waar ik de kabels kan laten trekken in Limburg in de buurt van Genk?

Bovenaan Onderaan