Ratelend geluid bij starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Yeti heeft sinds enige maanden een ratelend geluid bij het starten. De dealer heeft de kettingspanner vervangen. Dit hielp even, het geluid is nu echter weer terug. Niet bij elke start, maar met dit koudere weer wel steeds vaker. Dealer zegt dat dit voor de 1.2 TSI normaal is. Ik kan dat echter niet geloven.
Wie heeft dit geluid ook?

turboturbo

Forumguru
-edit- excuus, je vraagt of het voor een 1.2TSI normaal is, die heb ik natuurlijk niet.

Ik heb het ook. Eerlijk gezegd heb ik me er nooit aan gestoord en begin ik me nu na enkele topic's hierover gewaar te worden van dat rateltje. Ik zou zeggen -als leek- dat het specifiek bij een ketting motor hoort of past. Het is bij mij maar een paar seconden, ik denk nog net geen 2. Je hoort het ook 'uitfaden'.... Zal het eens proberen op te nemen.

Tallguy

Forumguru
Er is inderdaad al wat over gepost op ons forum. Daarom graag verder in een van die topics (voorkeur het topic over resonerend geluid (bovenste link van Witte Yeti)). Zaak is dat je dealer onderhoud doet want voor de 1.2TSI's is een aanpassing nodig die PON heeft aangeraden.
Dit topic gaat verder dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan