Ratelend geluid koppeling

Orange860

Senior Member
Met 900 km op de teller vanmiddag voor tweede keer rot geschrokken.

Onze nieuwe Seat mii / Citigo met 60 PK motor maakt vreselijk ratelend geluid bij intrappen koppeling. Seconde of vier.

Rrrrrrrrrrr.... Kwam voor mijn gevoel van voren bij het pedaal vandaan.

En nee, geen tandjes gepoetst. Nu lees ik overal verhalen over lawaaige en mogelijk defecte versnellingsbakken. Zou dit geluid een aanwijzing zijn? Het duurde enkele seconden. En verdween daarna weer. Hard, metalig rrrrrrrrrr geluid. Bij intrappen en loslaten koppeling.

hoort er bij doet die van van mij al 60000 km zonder problemen licht aan de constructie van de versnellingsbak niet iets om je druk om te maken verder in 60000 km geen enkel probleem gehad ik vind het nog steeds een top auto

Noord26

Forumguru
Rattelend geluid is niet wat 'hoort' bij een nieuwe auto. Het is maar net of je er genoegen mee neemt in mijn optiek.

met je eens. maar het antwoord wat krijg het is constructie .kun je lekker aan gaan ergeren .of je zegt tegen je zelf oke het hoort er bij. er is niks stuk. er gaat niks stuk .en er iets aan doen. doen ze toch niet is mijn ervaring.

Orange860

Senior Member
Nog niet bij dealer geweest. Van de week even doen. Maar goed beslagen ten ijs komen doe ik het liefste.

Blackciti

Senior Member
In een vorig topic over versnellingsbak problemen heb ik aangegeven dat ook ik bijgeluiden en geratel in de bak heb en een koppeling die soms onwillig is. Ik ben hier nog maar kort, maar ik lees steeds vaker dat eigenaren van de VW drieling deze klacht hebben.

Het is absoluut niet normaal te noemen dat dit soort klachten erbij horen en maar voor lief dienen te worden genomen, omdat het misschien wel bij het model auto zou horen. Je hebt uiteindelijk geen pak suiker gekocht in een supermarkt maar een auto waar je duizenden euro's voor hebt neergeteld. Die hoort perfect te functioneren!

@ Orange860:
Als je bij de dealer komt zou je hem eens kunnen vertellen dat er op het Skoda Citigo forum veel mensen zijn met vergelijkbare klachten. Ik ga het hem in ieder geval wel vertellen.

Bovenaan Onderaan