Ratelend geluid

Sinds kort is er ratelend geluid hoorbaar over de motor. Met stilstaand stationair starten hoor je in het begin geen bijzonderheden maar als toerental na verloop van tijd iets terugloopt is een irritant tikkend of ratelend geluid hoorbaar. Ik heb dit bij de dealer gecheckt en de auto heeft daar nu drie dagen gestaan. Zij kunnen echter niets vinden en ook andere kodiaq 2 modellen zijn daar gecheckt en wat blijkt, alle auto’s hebben in meer of mindere mate dit probleem. Na nog een verdiepend onderzoek heeft dealer nog steeds niets kunnen en zo dus ook de auto uiteindelijk ook weer terug mee gekregen. De dealer heeft nu een melding gemaakt en ik kreeg verder de terugkoppeling dat als dit probleem officieel door Skoda gaat worden erkend en er een oorzaak voor wordt gevonden, ik zal worden gaan benaderd met een terugroepactie.

hemi24

Forumguru
als dit probleem officieel door Skoda gaat worden erkend en er een oorzaak voor wordt gevonden, ik zal worden gaan benaderd met een terugroepactie.
Dat klinkt mij net zo logisch als dat je nat wordt als je in het water springt…?

ja dat is natuurlijk heel logisch maar voorlopig zitten we dus wel met een zgn moderne hybride auto die dus klinkt als een ouderwetse diesel..

Arjan1985

Forumguru
Eventueel een filmpje plaatsen met het geluid. De 1.5 en 1.0 hebben of hadden de waste gate klep die voor een rammel zorgde.

Hier ook een rammeltje, lijkt aan de voorkant bestuurder te komen kan het ook niet plaatsen het is niet snelheid afhankelijk.
Is iets van de laatste 1500 a 2000 km begonnen, nu bijna 7000 op de teller.

Probleem is bekend bij dealer maar ze hebben vooralsnog geen idee. Alle kodiaq 2 types die daar stonden hadden dit ook als deze op de parkeerplaats op de motor werden gestart, hoe bizar. Een groot gedeelte van de kodiaqs zouden hier dan zeker ook last van moeten hebben.

Bovenaan Onderaan