RCD5 510 uit VW scirrocco compatibel?

Hey iedereen!

ik ben aan het overwegen om een RCD 510 radio te kopen van een vriend die deze uit een scirrocco heeft gehaald (en natuurlijk vervangen door een andere).

bijgevolg heeft hij dus die RCD 510 liggen, en wil die kwijt.

weten jullie soms of deze compatibel is met een New Fabia Combi (dus fabia 2) uit 2011?

MacManiac78

Forumguru
Ik zou eerder willen weten of deze inderdaad van die 'eigenaar' afkomstig is en.... of de code niet softwarematig is gehacked.
Er is immers een run op deze goody's.
Mogelijk wordt bij een beurt het serienummer nagetrokken, als dit serienummer geregistreerd staat, mag je de aankoopbon van een erkende reseller overleggen.

Wel, ik ken de persoon vrij goed en weet dat hij de radio (die hij verkoopt) uit zijn wagen gehaald heeft omdat er geen GPS inzit.
Hij heeft er (reeds enkele maanden) een radio met GPS insteken, maar weet niet juist de versie/productnaam, maar is ook een VAG radio.

Ik heb de auto (en radio) gezien voor hij de nieuwe erin gestoken heeft en nadien (toen de nieuwe er reeds inzat) ook.

Ben dus vrij zeker dat het van hem komt.

Wat bedoel je met 'aankoopbon van een erkende reseller overleggen'?

MacManiac78

Forumguru
Ben dus vrij zeker dat het van hem komt.

"Vrij zeker" zou "geheel zeker" moeten zijn!

Ben je dit niet dan neem je een risico, gaat het fout, dan ben je de unit kwijt en krijg je in Genesis (politie database) een mooie stempel.
Wijzer dan dit, (kan én) wil ik je niet maken.
Sorry hiervoor, maar ik wil geen medewerking verlenen aan iets waar bij mij teveel vraagtekens bij komen te staan.

Maar verder: volgens mij past hij wel. Technisch is hij identiek aan een Bolero. Bij Octavia's kan het in ieder geval na de facelift.

Aan MacManiac: ik versta je standpunt en kan begrijpen dat je geen medewerking wil verlenen

Desondanks ben ik inderdaad geheel zeker dat deze radio niet gestolen is en ook niet zo aangegeven staat.

VincentH: Dus voor aansluiting moet ik niet direct bezorgd zijn dat ik met verloopstekkers ed moet werken?
Aangezien m'n Fabia bijvoorbeeld geen multifunctioneel stuur heeft?

Rallye

Forumguru
De meeste gestolen VW-radio is de RNS 510 (in Skoda-speak: de Columbus). Bij een RCD 510 lijkt me de kans dat hij gestolen is (zeker met het verhaal van de topic-starter) miniem.

VincentH: Dus voor aansluiting moet ik niet direct bezorgd zijn dat ik met verloopstekkers ed moet werken?
Aangezien m'n Fabia bijvoorbeeld geen multifunctioneel stuur heeft?

Nee hoor, is allemaal quadlock stekker. En gezien de leeftijd van je Fabia zal er ook al wel een dubbele antenne aanwezig zijn. Zo niet is een verloopje overigens makkelijk genoeg te krijgen voor een paar euro.

Multifunctioneel stuur maakt niet uit: dat soort bediening wordt geregeld door de Canbus en niet door de radio.

Bovenaan Onderaan