Reactie O2: mooie auto maar het blijft een Skoda

skodajo

Nieuw lid
Misschien al eens eerder hier aan de orde geweest maar krijgen jullie dat nou ook zo vaak te horen: Mooie auto, maar ja, het blijft een Skoda. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goeie one-liner of reactie om dat soort opmerkingen in de kiem te smoren. En dan niet zeggen dat het allemaal volkswagen is, want dan kijken ze je nog meewarig aan.

Bedankt.

Dutch4x4

Senior Member
Been there, done that...

- "Dus door die vijf letters kijk je niet meer tegen me op?"

- "Ja, ik blijf wel een Hollander."

- "En als ik nou dat logootje voor jou eraf ros?"

- "Ja sorry, het was het goedkoopste naamplaatje dat ik kon krijgen." *duw en trek er wat aan* "Potver, maar 't zit wel goed vast!"

- "Ach, word jij niet vaak moe van al die kinderen die hun duimpje omhoog steken als jij in je [insert statusmerk] voorbijrijdt?"

Zo genoeg? /forum/images/graemlins/grin.gif

Re: Reactie O2: mooie auto maar het blijft een Sko

Nogmaals; het interesseert mij geen reet wat een vriend/kennis/familie/bekende van mijn auto vindt. /forum/images/graemlins/bye.gif
Een goede one-liner heb ik ook niet zo paraat, meeste mensen die mijn O2 bekeken hebben zijn onder de indruk... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
En als iemand begint te zeuren over <ja, het is wel een Skoda> die laat ik lekker zeuren... Heeft ie ook wat te doen /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

Wiseguy

Actief lid

Die reactie heb ik ook vaak gekregen ja... en krijg 'm nog steeds wel.... Mijn uitnodiging om even erin mee te rijden en dan uit te kijken voor het uitscheuren van de mondhoeken (opmerking geleend van mijn dealer... eerlijk is eerlijk), die wordt vaak wel bevestigd als ze weer uitstappen...

Reizende

Actief lid
Hey,

Waar maak je je druk om? Als ze eenmaal gereden hebben, weten ze wel beter, en anders maar niet! Je hebt gewoon een hele logische keuze gemaakt, die toevallig ook nog eens beter voor de portemonnee is. En als het logo zo belangrijk is, was je wel voor een standaard Passat gegaan. Mijn lease budget was toereikend voor een standaard Passat, maar toch voor een lekker aangeklede O2 gegaan. Ik heb trouwens alleen maar positieve reacties gekregen, ook van VW en Audi rijders. Geniet van je auto, en laat anderen lekker piepen.

Dat is de kift van hun, want zij hebben de ballen niet om in een Skoda te stappen omdat ze zonodig in een duurder merk moeten en willen rijden voor hun Status naar anderen toe. (lees buren) Eenmaal meegereden veranderd deze mening opslag. Maar ja het blijft een Skoda..... Gewoon glimlachen je weet gewoon beter. (weinig problemen, weinig onderhoud en hij komt uit alle tests goed voor de dag, Need I say more)

Exciter

Administrator
Wie zo raar reageert, is nog niet klaar voor een Skoda. (Deze uitspraak is hier ook al aan de orde geweesd, en het werkt goed.)
Mijn collega's zitten mij ook steeds te plagen, maar ja, heb er weinig last van.
Ze weten allemaal, hoe de achterkant van onze auto er uitziet, maar ik weet nog steeds weinig van de konten van hun hokken. Iederkeer, als de dienst over is, en gaan we naar huis, raak ik ze kwijt... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Karstieman

Forumguru
Ik heb de reactie nog maar 1x gehad en het valt me reuze mee /forum/images/graemlins/smile.gif
Iedereen is blij verrast en vind de nieuwe Skoda's eigenlijk wel mooi ! Vooral de 'ouderen' vinden het een verstandige keuze op financieel gebied !
Kortom: ik hoef me niet eens te 'verdedigen' /forum/images/graemlins/smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
Volgens mij zou je er met de O2 al veel minder last van moeten hebben: dat is echt de laatste stap in de Skoda-emancipatie, zeg maar.

Met mijn O1 heb ik 't wel geregeld gehoord, maar tegenwoordig steeds minder. Badge-snobs worden echt een minderheid, en met al die IT-jongens die de O2 als ultieme leaseauto zien, wordt het alleen maar beter.

Maar goed, skodajo zegt ook niet dat hij zich er iets van aantrekt! Hij wil gewoon een snedig antwoord kunnen geven, zo bam erop. Een grap terugmaken is toch ook leuker dan niks zeggen? Dus kom op met jullie suggesties!

poekie

Actief lid

Badge-snobs zijn over het algemeen niet zo technisch, dus:

- "oh, jouw auto heeft geen 390nM koppel?"
- "oh, jouw auto laat op een warme zomerdag na het ontgrendelen niet alle ramen 1 cm zakken en zet de airco even op vol aan om de warme lucht uit de auto te verwijderen?"
- "oh, jouw auto zet niet als je het gas abrupt loslaat alvast de remklauwen op de schijven voor het geval je hard wil remmen"

etc, etc, etc, ...

Maar wat heeft jouw auto dan dat je er 20K extra voor betaald ...

Hetzer

Forumguru

Mijn schoon zusje rijd in een Polo SDI van 2 jaar oud ,
een 3 deurs trend-line met 3 in een uni-kleur , ik rij voor een paar euri's meer in een Fabia Combi Elegance SDI met alles der op en er aan incl navigatie...

Je had haar eens moeten zien kijken toen ze onder de motor kap de zelfde SDI mtor zag zitten ...
En al de luxe waar zij allen maar over kan dromen ik hoor haar nog zeggen;" een cruise control??? heb jij die dan ook al???

/forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

do i have to say more ,waarom zou je (teveel) betalen voor de dezelfde auto!!

Bijlagen

• 11034-45784560f59ccec32b976ef9473db6c7_1.jpg
    11034-45784560f59ccec32b976ef9473db6c7_1.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 21

bert

Lid
Niets zeggen, gewoon de sleutel geven en een rondje laten rijden.

Eigenlijk is het gewoon afgunst.

Jan_Hein

Actief lid
De reakties op SKODA zijn heel wisselend: Toen ik mijn eerste SKODA bestelde (een prachtige Felicia combi 1600 GLX) werd er om me heen wat spijtig gekeken. Kun je er niet vanaf? Waarom heb je dat nou gedaan? Tot ie voor de deur stond en er in gereden werd.

De Fabia die ik nu heb werd van binnen en van buiten bekeken. Hoe bevalt ie? Ziet er leuk uit !! Het is toch een VW???
In mijn straat ben ik de enige met een SKODA, de rest is Peugeot en Laguna en wat bussies.
En als ie voor mijn deur staat vind ik 'm nog steeds zeer fraai van lijn, veel beter dan een Polo Variant of een SEAT Cordoba bestel, want daar wil ik niet graag mee gezien worden /forum/images/graemlins/frown.gif

Binnenkort komt er een Octavia 2 combi. Die is helemaal zeldzaam in het Haarlemse. De reakties die ik nu krijg zijn: Wat moet jij nou met zo'n enorme bak, jullie zijn nog maar met z'n tweeën, zonde van het geld, veelsteduur. Je bent gek als je die aanschaft, je rijdt zo ver boven je stand...... je kunt er beter een grote reis van maken.

Waar men wel versteld van staat is de restwaarde van de Fabia, Je kunt er niet voor gaan fietsen.

Zou niks anders meer willen dan een SKODA. Dat komt trouwens ook door de prima dealer bij mij om de hoek..... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Groeten,

Jan-Hein

CorNi

Nieuw lid
En toch zit er een kern van waarheid in..... hoewel ik nog 2 weekjes moet wachten op mijn O2 heb ik nu al iets verdedigens op vragen van collega's wat het geworden is, dat logo zit toch wel diepgeworteld in menigeen als iets minderwarig's'.
En ik kan in mijn Astra'tje toch ook niet beweren dat dat zo'n statussymbool is, maar daar geen cynische opmerkingen!
Zal er wel mee leren leven maar dat ene snedige antwoord zou toch wel welkom zijn!

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
- "oh, jouw auto laat op een warme zomerdag na het ontgrendelen niet alle ramen 1 cm zakken en zet de airco even op vol aan om de warme lucht uit de auto te verwijderen?"
- "oh, jouw auto zet niet als je het gas abrupt loslaat alvast de remklauwen op de schijven voor het geval je hard wil remmen"

[/ QUOTE ]

Gaat dat 1 cm laten zakken en airco aan zetten automatisch?
En de laatste wist ik ook niet.

Ik vind dat gel@l. Zolang wij met z'n allen ons blijven verdedigen voor onze keuzes die we maken, houden we de mythe van het imago zelf in stand. /forum/images/graemlins/crazy.gif
Wij zijn degene die het imago bepalen, niet degene die de opmerkingen maken!!
En denk nu maar eens over na zo lekker op vrijdagavond! /forum/images/graemlins/473.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De reakties die ik nu krijg zijn: Wat moet jij nou met zo'n enorme bak, jullie zijn nog maar met z'n tweeën, zonde van het geld, veelsteduur. Je bent gek als je die aanschaft, je rijdt zo ver boven je stand......

[/ QUOTE ]

Hahaha, dat is nog eens een reactie op een Skoda! /forum/images/graemlins/473.gif

Lugtstra, Jan-Hein? Wel aardige mensen inderdaad daar. Was er afgelopen zaterdag nog vanwege dit:

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=10400&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#10400

Bovenaan Onderaan