Reactie rempedaal O2

MMM

Lid
Je trapt het rempedaal in en er gebeurd eerst even niets /forum/images/graemlins/shocked.gif. 1 à 1,5 cm lucht en dan gebeurd er pas wat. Maar die paar tienden van seconden kunnen echter wel van belang zijn bij een noodstop /forum/images/graemlins/crazy.gif! Daarnaast heb ik af en toe het gevoel dat ik de remvertraging niet echt goed kan doseren.

Mijn vorige auto remde (en stuurde) akelig precies /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif en misschien ben ik dus verwend, maar ik kan er na ruim 20K met mijn O2 nog niet echt aan wennen /forum/images/graemlins/confused.gif.

Hoe zij jullie ervaringen?
 

KMA

Lid
Ik heb geen problemen met de remmen. Ik kan goed doseren en heb geen last van een loze rempedaalslag van 1 cm.
 
Het is wel zo dat de 2.0TDI en de 2.0 benzine grotere remschijven heeft. Dus misschien verschil?

Maar hoe dan ook vind ik ook dat er een vrij grote loze slag zit en wat weinig gevoel. Maar als je plots remt, dan bouwt ie de druk wel snel op.
 

Erikje

Actief lid
tov mijn vorige auto (A4) merk ik dat je inderdaad het rempedaal wat verder moet indrukken om flink te remmen. Kwestie van wennen. Als je plots remt, dan wordt de druk inderdaad snel opgebouwd: ik moest laatst bij 30km/h een noodstop maken: het ABS greep in (klepperend rempedaal) en het rempedaal werddoor de computer nog verder ingetrapt (Brake assist lijkt me), ik voelde het pedaal "verdwijnen" onder mijn voet. Best vreemd , maar het werkt prima, ik stond tijdig stil...
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

Je trapt het rempedaal in en er gebeurd eerst even niets /forum/images/graemlins/shocked.gif. 1 à 1,5 cm lucht en dan gebeurd er pas wat. Maar die paar tienden van seconden kunnen echter wel van belang zijn bij een noodstop /forum/images/graemlins/crazy.gif! Daarnaast heb ik af en toe het gevoel dat ik de remvertraging niet echt goed kan doseren.

Mijn vorige auto remde (en stuurde) akelig precies /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif en misschien ben ik dus verwend, maar ik kan er na ruim 20K met mijn O2 nog niet echt aan wennen /forum/images/graemlins/confused.gif.

Hoe zij jullie ervaringen?

[/ QUOTE ]

Fabia heeft dat ook.
Moet het rempedaal veel dieper intrappen tegenover de Mondeo die ik had.
Is in het begin wennen, maar word je na een tijdje gewoon.
 

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Heeft de O2 in een bepaalde uitvoering rembekrachtiging? Of is dit een optie??

[/ QUOTE ]

Ik neem aan dat dit een geintje is. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Ik wist niet dat het er standaard op zat, aan de reacties te horen dus wel. Weer wat wijzer. /forum/images/graemlins/24.gif
 

Henny

Actief lid
Rembekrachtiging is natuurlijk al jaren standaard op auto's, volgens mij na mijn Kever van '73 al op alle auto's ... Die remassistent is er alleen vanwege de abs, omdat mensen gewend waren voorzichtig te remmen, wat bij abs dus niet nodig is: gewoon voluit remmen.
Ik heb een 1,6 mpi, maar de remmen geven geen problemen hoor. Juist prettiger dan bij O1, minder happerig, dat happerige hadden ook andere vorige generaties van VAG (o.a. Passats van paar terug). Nu veel beter doseerbaar.
 
Toevallig vrijdag een tijdelijke auto gehad: O2 1.6mpi, die remmen leken een stuk feller in reactie.

Maar kan ook omdat de 1.6mpi -hoewel soepel- toch heel veel meer tijd nodig heeft om op gang te komen, en dus minder aanspraak op de remmen.
 

LenK

Forumguru
Tov O1 zijn de remmmen veel beter, zowel qua remvermogen als qua doseerbaarheid.

De O1 was vooral na het starten 's morgens de eerste paar keer remmen ontzettend tricky. Ik moest heel voorzichtig indrukken want tussen niks en vol remmen zat maar een heel klein stukje.
Dat had met de trommels achter te maken. De garage heeft ze een keer schoongemaakt, toen was het even beter maar het happende remmen kwam weer terug.
Schoongermend en op snelheid was het weer goed.

Met de O2 nergens last van heel goed te doseren. En ankers als het moet.
 

MMM

Lid
Ik begrijp het al, ik was dus verwend met mijn MITS /forum/images/graemlins/smile.gif

Misschien komt het door de jarenlange ervaring in de Rallysport dat ze het zo goed voor elkaar hebben m.b.t. het doseren.

Maar dat het pedaal eerst 1 à 1,5 moet worden ingedrukt voordat er iets gebeurd is een ander verhaal. Aan de ene kant begrijp ik het wel dat men deze ruime marge aanhoud, want dan is de kans op aanlopende remblokken veel lager /forum/images/graemlins/crazy.gif

Maar qua veiligheid? Die 1 à 1,5 cm kunnen echt heel wat meters zijn die je later tot stilstand komt. En die zul je maar net nodig hebben /forum/images/graemlins/confused.gif
 
Ben ik het mee eens.

Maar zoals eerder gezegd, als je plots moet remmen dan bouwt ie wel razendsnel druk op!

Maar als ik de keuze had, had ik toch een remsysteem die wat directer en feller was. Al dit went ook, en zit er wel degelijk een zeer groot remvermogen in de wagen want krijg van mijn vriendin nogal eens een opmerking, en da's toch een vrij goede graadmeter /forum/images/graemlins/grin.gif.
 
Bovenaan Onderaan