Reactie van gaspedaal bewegingen

superb51

Actief lid
Hallo mede forum leden,

Heeft een van jullie ervaringen met het gaspedaalgedrag van de Superb 1.8 combi DSG van 2011 ?
De auto reageert nogal fel op het gaspedaal wat nogal oncomfortabel overkomt bij het wegrijden.

superb51

Actief lid
DSG staat in de D stand en is verder geoptimaliseerd door TVS nadat de mechatronic was vervangen. Met de oude software was de gaspedaalresponse ook al springerig.

Joske

Forumguru
het is natuurlijk wel een 1.8TSI é :D

alleszins, gaspedaalresponse is aan te passen als het dan toch zodanig stoort dat je er bij wijze van spreken niet meer "normaal" mee kunt rijden ook. Anders eens informeren bij TVS?

andrehj

Forumguru
Hij is idd redelijk fel. Maar als je gewoon rustig gas geeft, is er niets aan de hand. Het is gewoon een beetje wennen aan de auto.

CDK

Forumguru
de 1.8 voelt zelfs agressiever als de 2.0 heb ik ook ervaren tijdens mijn proefritten in het verleden. Maar persoonlijk vond ik het wel prima te doseren wat @andrehj ook al aangaf.

superb51

Actief lid
Verder rijd ik nog een VW Golf 1.6 tdi ook van 2011 als werkauto. Hierbij en ook bij vele andere auto's is de response veel prettiger

Noord26

Forumguru
Prettiger is voor iedereen anders. Als ik met een 1.6Tdi onderweg ben vind ik het ook niet prettig. Pedaaltje zou dan veel te snel de vloer raken.. :D

Gewenning is denk de betere omschrijving.

• Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
Prettiger is voor iedereen anders. Als ik met een 1.6Tdi onderweg ben vind ik het ook niet prettig. Pedaaltje zou dan veel te snel de vloer raken.. :D

Pas op hè.... :mad: Durven jullie wel met die dikke 6 cylinders tegen een 1.6'je :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
@Joske : Van Corné... van Noord26 weet ik alleen dat het een SIIC EBL is, dat kan ook een 2.0 zijn natuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar toch ;)

kansberg

Forumguru
Mijn 1.6'je is eerlijk gezegd ook bij de dokter geweest om een wat actiever bestaan te kunnen leiden ;)

Maar nu weer terug 'on topic' :bloos:

Bovenaan Onderaan