Rebirth

Hallo vanuit België.

Momenteel ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe wagen, en dit zal waarschijnlijk de nieuwe octavia combi worden. Alleen probeer ik nog wat info te verzamelen, en daarom ben ik hier aangemeld.

Goh, ik begrijp dat jullie via dit topic waarschijnlijk ook graag het wat persoonlijker maken, mede door de naam, maar ik ben zelf nogal behoorlijk voorzichtig wat betreft mijn persoonlijke gegevens, vandaar dat ik zo'n details liever achter wege laat. Ik vermoed dat de meeste mensen hier ook wel begrip voor kunnen opbrengen ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Dat lijkt me sterk; het idee dat voorzichtigheid met persoonlijke gegevens zich uitstrekt tot het delen van je voornaam, lijkt me absurd, eerlijk gezegd. Maar het maakt verder ook niet uit. Denk dat zoiets voor sommigen hier wel als storend wordt ervaren, al zullen dat vermoedelijk voornamelijk de oudjes zijn ;) Maar even welkom hoor.

JeSko

Forumguru
Snap dat gedoe om een naam ook niet zo @rebirth , sommigen delen hier graag veel ( zoals mezelf ) anderen houden liever wat meer afstand, daar heb ik zeker begrip voor. Je kan hier prima meedraaien zonder je echte naam te hoeven delen.

Welkom in elk geval!

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Begrijp het probleem hieromtrent niet, er staat nergens geschreven dat je echte naam delen hier nodig is, want dat is het ook niet. Waarom iemand zich daaraan zou storen is me dan ook helemaal onduidelijk, wie weet hoeveel zijn er hier die in het echte leven anders noemen dan de naam die ze opgeven? Voor hetzelfde geld noem ik Eduardo, of Philip :arghh:

Rosinfield

† In Memoriam
Ik wil wel een poging doen het uit te leggen, al vind ik het zoals gezegd ook weer niet zo belangrijk. Ik heb ook niet aangegeven het een probleem te vinden. Per slot van rekening zijn er hele hordes hier die zich uberhaupt niet voorstellen. Punt is gewoon dat ik het wel zo prettig vind wanneer iemand zich voorstelt, dat hij of zij daarbij dan de voornaam noemt. Anders vind ik het wat afstandelijk overkomen.

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Het is dan zeker wat afstandelijker, maar dat vind ik ook prima, niet iedereen is zo vlot in de omgang natuurlijk. Maakt mij allemaal niet veel uit, van de regulars kennen we vaak de namen en dat zijn toch degene die het forum laten bruisen ;)

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosinfield

Hoeveel mensen kennen jouw voornaam? (en de mijne)
Dat is het punt helemaal niet; vind het gewoon leuker, prettiger wanneer iemand zich met voornaam voorstelt, that's all. Maar zo niet, dan zit ik daar verder echt niet mee. Altijd nog liever dan helemaal niet voorstellen en meteen vragen gaan stellen.

Okki

Donateur
vind het gewoon leuker, prettiger wanneer iemand zich met voornaam voorstelt, that's all

Snap ik, maar met dat in het achterhoofd zou degene die welkom geheten wordt het misschien ook prettig vinden als degene die hem verwelkomt een voornaam heeft.

Maar.. verder geen punt hoor.

Rosinfield

† In Memoriam
Snap ik, maar met dat in het achterhoofd zou degene die welkom geheten wordt het misschien ook prettig vinden als degene die hem verwelkomt een voornaam heeft.

Maar.. verder geen punt hoor.
Wanneer je je aan een groot gezelschap voorstelt, is het gebruikelijk dat met je voornaam te doen, zonder dat je (uiteraard) alle voornamen kent of op dat moment hoeft te weten van dat gezelschap. Aan de andere kant heb je dan denk ik wel een punt, wanneer leden van het gezelschap je vervolgens individueel welkom heten. Dus denk dat ik dat dan inderdaad maar ga doen in het vervolg.

Bovenaan Onderaan