rechter achter wiel lager kapot na 30.000 km oct 1

dvd

Lid
Hallo mede Skoda rijders

Na afgelopen maandag bezoekje aan dealer in Dorst voor een jaar beurtje.
na 2 uur belde ze op met de info dat lager rechts achter kapot was, vind ik erg snel voor een Skoda Octavia combi 1.6 black mag. Demmar. van 2.5 jaar oud en 30.000 km op de teller geen zware belasting ook geen trekhaak nooit mee op vakantie geweest ziet er uit als nieuw,discussie gestart bij de dealer einde van de dag telefoontje, Pon betaald 70 procent van het onderdeel dus kosten voor mij 156 eurrie huur auto niet mee gerekend,kan iemand van dit forum eventueel feedback geven of is dit herkenbaar en heeft iemand dit ook eerder gehad.
Ik wil nog wel apart van de dealer een mail sturen naar Pon over dit voorval.

MVG.

DVD

hemi24

Forumguru
Je kunt me misschien veel wijsmaken, maar dat een wiellager achter € 520,- moet kosten? Nee!

Ronnie

Forumguru
Etka heeft het antwoord: 8J0 598 625 Wiellager met montagedelen, prijs per 2: € 194,03 Incl. BTW.

cvegreen

Forumguru
[MODERATORBREAK]Bij deze heb ik het naar octavia II verplaatst.[/MODERATORBREAK]

2.5 jaar geleden was dat al de octiII .

Monteurtje

Forumguru
@cvegreen. Volgens mij heeft dvd het over een Octavia combi Demmar. Dat is dan waarschijnlijk een Demarrage. En dat is een Octavia I. En die was er 2,5 jaar geleden nog. Wat zeg ik, de Octavia I wordt nog steeds gemaakt, alleen niet meer leverbaar in Nederland.

Ik lees net in de kop van het topic dat er oct 2 staat. Beetje verwarrend.

@Ronnie. Wiellager achter zijn gewoon los per stuk te krijgen. Dus niet per twee. Dus is dit de prijs van 1 wiellager??
Zou ik morgen even moeten nakijken.

hemi24

Forumguru
[MODERATORBREAK]Bij deze heb ik het naar octavia II verplaatst.[/MODERATORBREAK]

2.5 jaar geleden was dat al de octiII .

Misschien toch even terug plaatsen naar OI, want het gaat hier om een demarage, dus het model 1 wat nog een aantal jaren naast de O2 leverbaar is geweest (ook wel Octavia Tour genoemd)

Ik blijf benieuwd want er is geen reden om aan beide kanten de wiellagers te vervangen bij een km-stand van 30k, terwijl er maar één defect is...

cvegreen

Forumguru
Bij deze is de fout recht gezet . Ik dacht aan 2.5 jaar en dan was er de octavia 2 wel al ,maar niet naar demarage gekeken . Sorry

dvd

Lid
hallo Skoda rijders
Het gaat hier inderdaad om een Octavia type 1 overgang model ,velgen lampen units grille en voor bumper zijn iets anders gestyled .
Bij de dealer spreken ze over EEN lager alleen vergoeding van EEN onderdeel prijs 328,26 euro waarvan ik 156 euro zelf moet betalen ex. montage en huur auto.
Volgens mij kan je dan beter links en rechts vernieuwen als ze zo snel stuk gaan !!!!

Bedankt voor jullie reacties
info is altijd welkom

MVG.

DVD

hemi24

Forumguru
Misschien begrijp ik het niet helemaal:

DVD: volgens de dealer € 328,26 per stuk zonder montage en 70% coulance van PON maar nog altijd € 156,- zelf betalen... (30% x 328,26 = 98,48...)

Ronnie: volgens ETKA prijs onderdelen per set (=2st) € 194,03 incl btw... (= 97,02 per stuk)...

Nu weet ik niet hoe goed je verstandhouding is met de dealer, maar volgens mij betaal jij gewoon de volle prijs!!!

En dan nog iets: waarom zou je de andere kant ook vervangen terwijl deze helemaal niet stuk is? Pon geeft 70% coulance op een onderdeel wat bij 30k stuk gaat, dus simpel gerekend is de minimale (of gegarandeerde) levensduur van een dergelijk onderdeel 100k (in praktijk misschien zelfs wel 200.000 km...)

jos_br

Actief lid
Prijzen van een wiellager gaan altijd per stuk. Er staat een 2 achter wat het aantal aangeeft dat er gemonteerd is. Dit is een compleet lager, dus duur. Wiellagers en levensduur, hier kun je geen lijn op trekken. Mijn eigen Audi A3 rijdt inmiddels 430000km waarbij een wiellager achter vervangen is.

Jos.

jos_br

Actief lid
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @<gebruikersnaam>. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

In Etka staat achter het artikel de hoeveelheid die gebruikt wordt in de auto, bijv. 12 klemmetjes bodemplaat.

Jos.

hemi24

Forumguru
@Jos_br: "klemmetjes bodemplaat 12" was dan het juiste voorbeeld neem ik aan?

Als ik naar je profiel kijk en de vermelding zo bij je profiel zie staan, ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw mening m.b.t. het rekensommetje.

Volgens mij laat de dealer DVD voor de complete kosten opdraaien en steken ze de 70% coulance van Pon in eigen zak...

Als dit werkelijk zo is mag de dergelijke dealer ook met naam en toenaam genoemd worden (aan de schandpaal).

Monteurtje

Forumguru
De prijs van een achter wiellager is wel hoog. Vandaag 1 opgezocht. Weet niet of dit het wiellager is, die op dvd zijn auto. Waarschijnlijk wel. Die kost 172 euro bruto. Dat is dus ruim 204 euro incl. En dan komt montage er nog bij.

Bovenaan Onderaan