Rechter buitenspiegel

Huib

Lid
Sinds gisteren beschik ik over een Octavia hatchback elegance 1.9 TDI en ik ben het volgende tegen gekomen in de handleiding...
Als je de bediening voor de rechterbuitenspiegel selecteert en vervolgens de versnelling in de achteruit zet om bijvoorbeeld in te parkeren, dan zou de spiegel, volgens de handleiding, naar beneden moeten draaien zodat je makkelijk het trottoir kunt zien naast de wielen. Ik dacht... da's wel heel makkelijk... en geprobeerd natuurlijk... echter zonder resultaat... weet iemand hier iets meer over ???

Mischien moet de dealer dit inschakelen, net als de carjack functie en coming/leaving home functie (of met maxidot)

LenK

Forumguru
In het boekje staat er een * bij, oftewel optioneel.
Bij mij werkt het ook niet.
In Nederland helemaal niet te krijgen volgens mij.

Volgens mij werkt het alleen in combinatie met de automatische verstelbare stoelen/stuur en spiegels pakket. Hier is al ergens een draadje over gestart.

Frankie

Actief lid
met geheugen inderdaad. Kan me wel herinneren dat een collega van mij enkele jaren terug een 1999 VW Golf4 Highline had waarbij dit wel zo was. Geen elektrische stoelen of niets. Bij mijn 2002 Golf4 highline deed dit t weer niet :-/ confusing, niet !!

Deje

Lid
Is allemaal al lang behandeld en ja, het werkt alleen i.c.m. met memory stoelverstelling...... (kost een beetje)
/forum/images/graemlins/945.gif

hebben jullie al geprobeerd om eerst de stand op de rechter spiegel te zetten, in zijn achteruit zetten en dan de spiegel afstellen in de gewenste stand. hierna moet hij het wel doen iedere keer als je de auto in zijn achteruit zet!

thnx voor de tip, ga straks meteen proberen, was me ook net opgevallen dat het niet werkt... Maarre ik zie dat jij een stoel met geheugen hebt.. dus ook spiegels.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EmWay</font><hr />

thnx voor de tip, ga straks meteen proberen, was me ook net opgevallen dat het niet werkt... Maarre ik zie dat jij een stoel met geheugen hebt.. dus ook spiegels.

[/ QUOTE ]

Klopt, bij het opslaan van de stand van de stoel, word meteen de stand van de buitenspiegels opgeslagen, werkt echt perfect en ook daardoor ook dimmende buitenspiegels (komt samen met de electrische stoelen, erg logisch?!?!).

Lim

Lid
Ook ik heb een elektrisch verstelbare bestuurderstoel en was dan ook vanavond blij verrast dat ik ook inderdaad de dimmende buitenspiegels heb. Dat je dit er 'gratis' bij krijgt wordt nergens vermeld in de prijslijst.

Maar mij hoor je er niet over klagen hoor /forum/images/graemlins/rockon.gif. Ik was blij verrast over de werking van het geheel. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

VEEJAY

Forumguru
zeker handig nu moet ik het weleens bij het inparkeren met het handje doen die buitenspiegel. (en daarna weer terug naar de oorspronkelijke kant)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Lim</font><hr />

Ook ik heb een elektrisch verstelbare bestuurderstoel en was dan ook vanavond blij verrast dat ik ook inderdaad de dimmende buitenspiegels heb. Dat je dit er 'gratis' bij krijgt wordt nergens vermeld in de prijslijst.

Maar mij hoor je er niet over klagen hoor /forum/images/graemlins/rockon.gif. Ik was blij verrast over de werking van het geheel. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Ook ik was erg verrast dat de dimmende spiegels erbij geleverd worden, waar je echter inderdaad gewoon vol voor betaald. Al snap ik niet waar dit voor dient, koplampensproeiers bij Xenon, ok daar kan ik mee inkomen, maar dimmende buitenspiegels?! Als ze het doen ivm het comfort voor wat betreft het instellen van persoonlijke standen, dan wil ik ook graag een electrisch instelbare achteruitkijk spiegel, dat zou ik nog eens handig vinden.

Bovenaan Onderaan