Rechter buitenspiegel

Misschien kan iemand mij meer vertellen over de rechterbuitenspiegel van een SII uit 2011...
Helaas is de functie verwarmen defect.
‘k Had een nieuwe besteld, maar bij demontage van het glas bleek dat op de oude spiegel aanmerkelijk meer draden aangesloten zijn dan op de nieuwe mogelijk is. Weet iemand wat er allemaal is aangesloten op zo’n uitgebreide spiegel?
Een nieuwe kost me €238,00. Best serieus geld... Heeft iemand ervaring met reparatie van een ‘oude’ spiegel, bijvoorbeeld draadbreuk of slechte contacten? En is het mogelijk alleen een spiegel met verwarming te monteren en de rest van de draden niet te gebruiken? Of geeft dat vervelende meldingen? Kortom, heeft het nut de oude spiegel te repareren of is een nieuwe plaatsen de beste optie?
Ben benieuwd naar reacties!

HG, Bert

Arjann

Forumguru
Het spiegelglas heeft ook een dimmende functie, daar zijn de andere draden voor. Volgens mij is het geen probleem als je een glas monteert welke alleen verwarmbaar is. Je huidige, defecte, spiegelglas repareren zal niet gaan.

mwhite

Forumguru
de andere draden zijn voor zelf dimmende functie van het spiegelglas.
nu heb waarschijnlijk alleen een verwarmde spiegel.
schrik niet een dimmende spiegel koste zeker het dubbele...

Het blijkt de meest uitgebreide spiegel te zijn die op m’n Superb is gemonteerd.
Ik zie het nog even aan, maar overweeg toch wel de originele te laten monteren. Een beslagen en natte rechter spiegel vind ik toch minder. Gebruik de rechter spiegel toch best veel.
Dank voor de reacties!

Ik zou even informeren bij div. demontagebedrijven. Via onderdelenlijn.nl kun je in de voorraad kijken bij de gerenomeerde demontagebedrijven. Dimmend glas is de herkennen aan rand om het glas. Zie ook mijn topic over buitenspiegel.

Antera

Donateur
je kan het spiegelglas zo bestellen oa ebay scheelt een boel gelkd. Is goedkoper dan een complete spiegel vervangen :-)

Bovenaan Onderaan