Rechter deuren haperen aan elkaar: sierstrip geplooid en half los!

dirkie996

Forumguru
Gisteren na zo'n 5500km tot de jammerlijke vaststelling gekomen dat de rechtse deuren van m'n octi aan elkaar haperen en zo de sierlijst op de rechterachterdeur geplooid is en gedeeltelijk losgerukt v/d deur.
De situatie was als volgt: achterste passagier opent de deur half en voorste passagier opent z'n deur ook.Er volgde een gemeen geluid die je liever niet hoort bij een nieuwe wagen.
Volgens mij moeten die twee rechter deuren dan te dicht op elkaar afgeregeld zijn?Is er nog iemand die het zelfde al heeft ervaren?Voor mij is dit de eerste keer in m'n carriere dat ik dit meemaak.
Zal eerstdaags bij garage langs gaan om te laten herstellen.Zal wel een garantiegeval zijn denk ik toch?Verder zeer tevreden van m'n octi en zeker nu hij 5000km gelopen heeft wordt hij zuiniger.
Naar Normandië geweest en 130km/u op cc en vele binnenbanen ter plaatse: 5,1l/100km.

dirkie996

Forumguru
Net naar garage geweest.Ze hebben er foto's van genomen en zullen de kwestie aankaarten bij de invoerder( of fabriek).Zou niet weten wat ik van schuld hiervan zou kunnen dragen.Octi is nog nooit in een carwash met borstels oid geweest en heeft zeker geen schade van andere voertuigen.Denk dat sierliojst gewoon is losgekomen en zodoende gehaperd heeft aan voorste deur.
Wordt vervolgd

RayDelft

Forumguru
Ik mag toch hopen dat het alleen een opgeschoven strip is en niet de deuren die elkaar hebben geraakt.
Aannemelijk is dat het een gevalletje garantie is en dat het alleen maar de strip was. Hopelijk gaan ze je niet vertellen dat het door de wasstraat komt oid.
Succes.

dirkie996

Forumguru
Het was inderdaad enkel de stoot(sier)strip die niet goed gelijmd was en zodoende haperde aan de voordeur. De dealer ( Lamaire motors uit Heule) heeft dit probleemloos opgelost en een nieuwe sierlijst laten spuiten in het juiste kleur en die kosteloos geplaatst op m'n octi .

Bovenaan Onderaan