rechterspiegel

Mistraller

Senior Member
Ik heb gisteren de skoda bijbel eens doorgelezen, en ik zag een handige feature staan:
Als het spiegelknopje in de R stand staat, en de versnelling wordt in de achteruit geschakeld, dan draait de spiegel zich zo dat je de stoeprand kan zien.
Ha leuk! Meteen naar buiten om het uit te proberen, maar het blijkt bij mij niet te werken. Doe ik nu iets fout, moet dit nog ingesteld worden, is het een extra optie...? Werkt dat bij de overigen wel? Op het forum heb ik er niets over gelezen in elk geval.

Dutch

Actief lid
Dit onderwerp is al vaker langs gekomen.

Dit werkt alleen i.c.m. de optie electrisch verstelbare stoelen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Dit werkt alleen i.c.m. de optie electrisch verstelbare stoelen.

[/ QUOTE ]

Inderdaad een heel logische combinatie!? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Pim

Lid
Bij de geheugenstanden van de electrische stoel verstelling worden ook de spiegel afstellingen meegenomen, dus bij het kiezen van een andere geheugen stand van de stoel, bewegen ook de spiegels mee zodat ook die direct goed staan voor de andere berijder. Deze electonica is klaarblijkelijk noodzakelijk voor de schakeling richting stoeprand.
Dus toch een beetje logisch..........

Frankie

Actief lid
helemaal niet logisch naar mijn mening. Tis belachelijk dat je voor zulk een basic feature elektrische stoelen moet hebben. Heb net in de nieuwe C5 van mijn zwager gereden en ook deze heeft dat ook zonder elek stoelen.. Kan niet iedere auto met de andere vergelijken, dat weet ik, maar toch..!!

Henny

Actief lid
Ben ik helemaal eens met je Frankie. En waarom niet de elektrisch inklapbare spiegels zoals Seat dat al jaren heeft? Ook niet eens als optie jammer genoeg.
Juist tegenwoordig erg handig met de steeds maar smaller wordende parkeervakken.
Die stomme veel te smalle vakken zijn er trouwens ook de reden van dat ik nog steeds de zijstrippen niet in kleur heb laten spuiten. Het gros van de autorijders is zo nonchalant en ongeïnteresseerd in spullen van anderen, dat dat nooit onbeschadigd blijft. Bovendien parkeer ik de auto ook veel liever in file, hoewel daar ook risico's aan verbonden zijn.

Bovenaan Onderaan