Goed zoals beloofd de eerste indruk met de Eibach Pro kit onder de Superb Combi:
Heel kort gezegd ben ik dik tevreden
de auto is een stukje stugger geworden maar zeervzeker niet oncomfortabel.
Ik heb even een ritje ellende hobbels gereden die ik elke dag moet nemen en ook daar was ik blij verrast.
Op de snelweg is het een verademing. Ja je voelt de oneffenheden iets meer maar niet noemenswaardig. De auto ligt nog strakker op de weg. Dit is zoals ik vind dat een auto afgesteld hoort te zijn.
Ik heb verkeersdrempels hard
, zacht en normaal genomen. Bij de meest extreme hobbels kan het zijn dat de neus de grond raakt, daar is wat voorzichtigheid dan ook gepast. Ik heb verder nergens aan de grond gezeten. Bij het nemen van de drempels op de normale manier dan deint de auto minder na dan met de originele veren. (het is niet helemaal weg maar wel terug naar een acceptabel niveau
). Bij normale hobbels (meer vloeiende drempels) waar de auto eerder wel deinde bij afrijden is dat nu helemaal weg. Als je rustig rijdt is de auto direct in ruste na het afrijden van een drempel.
Naast de verkeersdrempel test heb ik ook even een klaverblad race
gedaan om even te kijken hoe de auto zich nu in lange doordraaiers houdt. De auto blijft veel vlakker liggen en ik kan normaal in mijn stoel blijven zitten.
Waar ik wel even aan zal moeten wennen is dat je uitkijkt met stoepranden e.d. bij het parkeren. Ik heb al bijna vast gestaan bij de eerste de beste parkeeractie.
De voorzijde van de auto is een aardig eind naar beneden gekomen en dat merk je op zo'n moment.
Conclusie ik denk er niet over om weer terug te stappen naar de originele veren
Wat plaatjes (er volgen nog betere) bij het praatje:
Deze set zit eronder (@Antera heb je aan deze info nog wat voor je onderzoek?)
Voorzijde:
Achterzijde:
Het totaalplaatje: