Het is bijna tijd om afscheid te gaan nemen van de Superb. De komende periode zal in het teken staan van het uitzoeken van de vervanger. Ik heb met zeer veel plezier in de Superb gereden de afgelopen 3,5 jaar. Helaas komen de kilometers eerder dan de 4 jaar. Aan de andere kant zijn we ook wel weer toe aan wat anders.
De shortlist ziet er voorlopig als volgt uit:
- Tesla Model 3 Long Range AWD
- Skoda Kodiaq
- VW Tiguan
- Skoda Karoq Sportline
Past de Tesla binnen het budget dan al die het worden. Past dat niet dan gaan we verder kijken naar de mogelijkheden voor een wat hogere auto.
De Tesla is een keuze van zowel portemonnee als mijn drang naar gadgets. Past dat niet dan gaan we i.v.m. een helaas blijvende kwetsuur aan de knieen van mijn vrouw over tot een wat hogere auto.
De Kodiaq zal krap worden binnen het budget of wellicht wat minder aangekleed. Echter zijn we zo gewend aan de luxe van de huidige Superb dat luxe tot ook wel een drijfveer is
time will tell...
Persoonlijk vind ik de Tiguan mooier dan de Karoq. Vandaar dan ook de volgorde op de shortlist.
Met een scheef oog had ik de Mercedes B ook nog op het oog. Maar die heb ik inmiddels eigenlijk al op het zijspoort geparkeerd.