Regelmatig foutmeldingen

mothergoose

Actief lid
Mijn O4 heeft een week bij de dealer gestaan (tijdelijk in een Golf 50 PHEV gereden, verrassend fijn). Dak module is vervangen, ze zijn een week bezig geweest i.s.m. de fabriek gaf men aan. Er zou veel gedaan zijn, geloof ik meteen. Alle problemen zouden opgelost zijn en nee, de update naar 1985 is niet uitgevoerd omdat deze niet beschikbaar was voor de dealer.

's Middags de auto opgehaald, alles werkt! 's Avonds weggeweest, Infotainment staat weer te pendelen (hoorbare klikken door speakers) om verbinding te maken met mijn iPhone, Apple Carplay wil niet opstarten. Na een minuut of 1,5 is de verbinding met Carplay er ineens. Bij wegrijden meteen melding dat Front assist niet meer beschikbaar is. En helaas, het schuifdak doet ook niets meer, binnenverlichting ook niet....

Dealer dag erop maar weer gebeld, de beste man was verrast, morgen terug om weer uit te lezen, oh, en de update naar 1985 is er nu wel ineens...... Lang leve de elektronica van VAG.....

WAE

Senior Member
Vervolg.....
Vandaag bij dealer geweest. Update naar 1969 gedaan volgens bericht dat hij ( technieker) heeft gekregen en me deze mail heeft laten lezen , is versie 1985 in België nog niet beschikbaar dit zou in de loop van volgende week wel zijn . Reden; er zouden nog wat fouten inzitten .
Indien ik hiervan geen melding zou krijgen om deze update te installeren mag ik terug naar dealer komen volgende maand om deze update nog te laten uitvoeren....

mothergoose

Actief lid
Update van de soap:

Ik ben weer terug geweest bij de dealer, de auto is weer onder 'diagnose geweest' en er kwam uit dat er ''een storing nog in zat, deze is gereset. Hij zou het nu goed moeten doen... Je raad het al, niks is minder waar. Diezelfde avond weer geen dak kunnen bedienen. Weer een frontassist melding, nou ja, ik kan rijden dacht ik.

Diezelfde avond weer in de auto, koppeling Apple Carplay geeft problemen, ik hoor constant het klik-geluid wat je hoort zodra je op je scherm iets aan klikt, maar geen verbinding. Tot mijn verrassing is de verbinding er even later wel en ik kan rijden, maar zonder dak of binnenverlichting.

Gisterenavond rijdt ik weg na een afspraak, tijdens het rijden gaat mijn muziek aan en mijn binnenverlichting ook, maar deze gaat ook weer uit, en weer aan, en weer uit. Dit blijft zich herhalen, terwijl ik rijdt, 1 minuut na de start ongeveer. Ik heb de auto aan de kant gezet omdat het niet te doen is om zo te rijden en na 2 minuten stopt het knipperen vanzelf en kan ik naar huis, ik kan dat met open dak doen, deze was voor de verandering te bedienen namelijk.

Vandaag weer een nieuwe versie ontdekt van het spook in mijn auto. Ik stap in de auto, start en zie dat Apple Carplay verbinding maakt en de muziek begint te spelen, maar ik houdt een zwart scherm. Het infotainment doet het wel, maar Apple Carplay geeft een zwart beeld. Ik ben er klaar mee, ik ga rijden en weet mijn weg ook zonder maps wel te vinden. Dit zwarte beeld is de gehele rit gebleven, bij de volgende rit vandaag deed alles het zoals het zou moeten.

Maandag de dealer maar weer op de hoogte stellen......

Laatst bewerkt:

Michael1980.

Nieuw lid
Wij hebben na lang wikken en wegen besloten de Octavia iv 12-2020 na 1 jaar bezit weer van de hand te doen. Bij ons hebben ze het entertainmentdisplay en sos module vervangen. De meeste storingen lijken wel opgelost te zijn. Bij vochtig weer geeft frontassist wel nog een storing maar is na even rijden weer opgelost. Vanmorgen hadden we hetzelfde probleem als mothergoose. Bij verbinding met Carplay wel geluid maar zwart scherm. Ook na nieuwe rit was dit weer opgelost. Helaas geen vertrouwen meer in de auto en aangezien de garantie volgende maand afgelopen is toch maar besloten een nieuwe auto te kopen en deze met een hoop afschrijving in te ruilen.

Bovenaan Onderaan