regeneren van roetfilter

zijn er hier meer mensen die last hebben bij een 2.0 tdi dat het roetfilter
onder de 500 km regenereed ?

wij zijn er mee bezig en hopelijk komen we met een oplossing
sprak vanochten muntstad, ( goeide contacten mee)

het kan zijn dat er een software opdate voor is.

gr jeroen

sitechris

Donateur
ik snap de TS ook niet helemaal. Bij mij regeneert het filter om de 800 a 1000 kilometer en dan loopt de auto een paar minuutjes net wat minder regelmatig. Het stoort me niet eens.

Of bedoelt de TS problemen met het roetfilter, waarbij je verplicht bent om een kwartier lang harder dan 60 km/h te rijden omdat anders je motor in de noodloop gaat....

TDI_DSG

Senior Member
Het toeval wil dat mijn auto op dit moment terug is naar de leasemaatschappij omdat hij bij mij iedere 400 km regenereert. Dit uit zich in zeer irritant rijgedrag (later opschakelen en eerder terugschakelen en schokken) Er staat nu 77000 km op en de eerste 65000 km geen last gehad.

Al contact gehad met Pon en de dealer en uiteindelijk heeft nu de leasemaatschappij actie ondernomen.

Als er een oplossing komt zal ik de hier vermelden

Laat de auto nog zien (d.m.v. een lampje o.i.d.) dat ie aan het regenereren is?

M'n vorige auto, een Astra GTC 1.9, klonk tijdens het regeneren als een Impreza WRC en het brandstofverbruik steeg gedurende een aantal minuten.

RS-ke

Lid
Ik heb nu 9000km gebold met de mijne en niets van regeneratie ondervonden.
Ik merk niet eens dat er een filter op zit.:489:
Het is voor mij dus onbegrijpelijk dat er zoveel ophef gemaakt wordt rond die roetfilters, althans af-fabriek.
Van de filters die retro geplaatst worden, spreek ik mij niet uit, maar die zijn immers niet origineel en horen dus thuis in andere delen van dit forum.

Ad_O2

Lid
Ik zit nu aan de 36000 en heb nog nooit wat van regeneratie gemerkt.
Moet wel erbij zeggen dat ik over het algemeen genomen lange ritten rijd.
In het weekeind korte en VEEL files.
Haal nu wel rond de 800 KM op een 52 liter tank, met zware voet (wel eerst lekker warm rijden:xyxthumbs:)

heb er bijna 50.000 km opzitten............en nog nooit dat regeneren gemerkt:crazy:.....best wel nieuwsgierig hoe dat in werking eruit ziet....heb nooit dat regeneratielampje zien branden op mijn display....zag wel laatst een lampje branden op mijn display dat duidde op een kapot lampje ergens....bleek 1 v/d achterlichten te zijn.....is de eerste keer (in 16 maanden) en ik rijd altijd met mijn lichten aan......wat een goede auto heb ik toch:xyxthumbs:

___JC___

Forumguru
Ik rij al 60.000 km rond met mij O2 en heb nog nooit wat gemerkt van het regenereren van de roertfilter. Vermogensverlies heb ik ook nog nooit gehad. Toch denk ik dat er iets mis is met dat ding want ik heb best veel roet achter mn auto af en toe....

ehhh...

wacht ff...

IK HEB HELEMAAL GEEN ROETFILTER !
:D:D:D

Bovenaan Onderaan