Regensensor aanzetten skoda superb acvtive

Rejacobs

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Sinds afgelopen juni ben ik in het bezit van een Skoda Superb Active 1.6tdi. Nu zag ik op het forum dat het mogelijk is om bij de Yeti en Octavia de regensensor te activeren en zelfs nog veel meer. Even langs de dealer Nieuwkoop in Den Bosch geweest en deze geven aan dat er idd een regensensor op zit alleen dat ze niet weten hoe deze aangezet moet worden. Ze hebben hier een code voor nodig. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zit er nog meer op de superb a wel geinstalleerd maar wat nog niet aangezet is? Weten jullie toevallig welke code de dealer nodig heeft om de regensensor te activeren? Misschien zijn er nog meer zaken welke aangezet kunnen worden (cornerverlichting, etc.), hebben jullie hier ook een code van?

Alvast enorm bedankt!

Groet,

Remco Jacobs

Raar verhaal, als die regensensor erop zit, zal hij gewoon werken. (en anders is dit redelijk eenvoudig aan te passen, weet alleen de code voor de dealer niet....vaak werkt het bij de dealer anders dan een particulier met vcds/vag-com) Maar er zijn er genoeg op het forum die je kunnen helpen.
'hendel van ruitenwisser 1 standje omhoog' dan staat hij aan (de vroegere intervalstand). gevoeligheid te regelen met het wieltje bovenop. Hendel in standje 2, dan staan de ruitenwissers gewoon aan, standje 3...dan gaan ze heeeel snel!

Doet je coming/leaving home verlichting het wel? En gaan de lampen wel automatisch aan als het donker wordt?

Rejacobs

Nieuw lid
Hoi baartje,

bedankt voor je reactie. Coming home verlichting doet het wel idd. Standaard zit er geen regensensor op de active, maar bij bestuderen van de vooruit blijkt deze wel geïnstalleerd. Blijkbaar is het duurder deze eraf te laten in de productielijn. De sensor is dus wel aanwezig maar niet softwarematig geactiveerd. Nu blijkt dit ook het geval op oa de Yeti en de octavia. De dealer gaf na samen de vooruit bekeken te hebben aan dat de sensor idd aanwezig is, maar dat ze geen idee hebben hoe deze te activeren. Ze hebben hier de code niet van???. Nu was mijn vraag of meerdere mensen hier ervaring mee hebben ,of dat iemand weet hoe de sensor softwarematig te activeren is. Alvast bedankt.

mvg,

Remco Jacobs

Ron_2

Senior Member
Raar verhaal, als die regensensor erop zit, zal hij gewoon werken.

Op de goedkopere uitvoeringen is hij wel aanwezig, maar niet geactiveerd.

Doet je coming/leaving home verlichting het wel? En gaan de lampen wel automatisch aan als het donker wordt?
Heeft niets met de regensensor te maken, zitten deze functies niet standaard op alle uitvoeringen? Bij mij werkte dit nl. al voordat regensensor geactiveerd werd.

Regensensor en cornerlights (bochtverlichting) zijn op mijn Yeti door de dealer geactiveerd, maar pas nadat de chef-monteur contact had gehad met een collega dealer die de codes wel wist. De importeur verstrekt deze niet, alleen op de duurdere modellen worden ze wel af-fabriek geactiveerd (is alleen een software instelling, alle techniek is al aanwezig)

Op dit forum zijn genoeg mensen die weten hoe het werkt en ook die het kunnen activeren, de dealer gebruikt andere programma's, dus of deze iets kan met de code's die hier circuleren durf ik niet te zeggen.

Maarten

Forumguru
Welkom hier ReJacobs.
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

hemi24

Forumguru
Het grootste bezwaar voor de dealer zal waarschijnlijk liggen in de meerprijs die Pon voor dit "vinkje" durft te vragen als de auto nieuw wordt gekocht: € 190,- ... :shocked:

Rejacobs

Nieuw lid
De regensensor doet het!! Vorige week even bij Antera geweest en daar hebben we alle comfortmodules doorlopen. Tot mijn grote vreugde doet de regensensor, na het softwarematig activeren, het gewoon. Dus tip voor iedereen met een Superb Active: kijk of de sensor in de voorruit twee kleine lensjes heeft en zeer goede kans dat je een regensensor hebt. Bedankt allemaal voor de tips!

Bovenaan Onderaan