Regensensor gedrag na ruitvervanging

Frankie

Actief lid
Eerder deze week: als een tennisbal met topspin zie ik een steen op mijn auto afkomen. En ja hoor, *PATS*, linksonder precies in de hoek. Het hele glas bleek verbrijzeld met de gebruikelijke groeiende scheuren.

FF Carglass bellen dus, zelfde dag nog nieuwe ruit. Geen probleem lijkt t. Ps: vraagt Carglass echt aan IEDEREEN of ze nieuwe ruitenwissers willen bij echt IEDERE reparatie ?? Viel me wel op daarzo. Mg...

Nu dus doet mijn sensor raar. Op lage (rij-)snelheden werkt ie naar behoren, maar zodra ik op snelheid kom (voornamelijk snelweg) gaat ie als de brandweer en stopt pas als t echt droog is. Voordien werkte het ding bij mij perfect.

Skoda dealer geeft aan dat bij ruitvervanging ook de sensor vervangen moet worden. Carglass zegt op haar beurt dat dit onzin is en men de verzekering alleen met €90 meer kosten wilt opzadelen. Wie verteld de waarheid ? Zou ie mss alleen onjuist zijn (terug-)gemonteerd ??

Heeft iemand hier ervaring mee ?
 
Beste Rankie,

Ik heb hetzelfde geconstateerd na een ruitvervanging ! Ik zal het eens bij mijn dealer neerleggen. kijken wat ie vindt ! Is normaal erg eerlijk en open. Ben benieuwd
 

redfoxert

Senior Member
2 weken geleden hebben ze bij ook de voorruit vervangen. Een steen boven in het midden vlakbij de sensor was de boosdoener. Scheuren tot en met.

Anyway, over die regensensor, die doet het bij mij nog perfect zoals voorheen. Carglass heeft hier op de parkeerplaats mijn ruit vervangen en hebben de sensor getest en goed bevonden. Ik kan niet anders dan hetzelfde oordelen nu met de regen van de laatste paar dagen.

Het zal dus wel aan de monteurs gelegen hebben. Dat de dealer zegt dat ook de sensor vervangen zou moeten worden is dus complete bullshit.

En dan even een korte uitleg over de sensor. Die zit in een soort plastic bakje oid. De ruit zit hier niet aan vast gekit maar geklikt. Het plastic frame daarvoor zit al op de ruit wanneer deze word aangeleverd !
 

Tallguy

Forumguru
... Dat de dealer zegt dat ook de sensor vervangen zou moeten worden is dus complete bullshit.

Nee, dat is geen BS. Ik heb erbij gestaan toen ze bij mijn dealer in de richtlijnen van Skoda/PON keken onder een hoofdstukje " wat te doen bij vervangen voorruit" en daar stond in dat de sensor ook vervangen moet worden.

Je kan het wel BS vinden dat het schijnt te moeten gebeuren, maar de dealer volgt in dit geval alleen de instructies van de fabrikant.
 

Frankie

Actief lid
Nee, dat is geen BS. Ik heb erbij gestaan toen ze bij mijn dealer in de richtlijnen van Skoda/PON keken onder een hoofdstukje " wat te doen bij vervangen voorruit" en daar stond in dat de sensor ook vervangen moet worden.

Je kan het wel BS vinden dat het schijnt te moeten gebeuren, maar de dealer volgt in dit geval alleen de instructies van de fabrikant.

Mijn auto gaat as donderdag voor zijn 30.000 beurt. Vandaag afspraak gemaakt en sensor perikelen nog eens aangehaald. Werd me verteld dat het heel vaak fout gaat met vervanging van glas door derden. Richtlijnen bij Skoda zijn inderdaad ook vervanging van sensor. Zit blijkbaar soort gel tussen glas en sensor en dat moet juist zijn aangebracht. Daarbij gaan veel sensoren 'stuk' bij de demontage. Blijkbaar mag dit zelfs van de meeste verzekeringen/leasemaatschappijen. Mg... na donderdag weet ik meer en jullie ook :-)
 

LenK

Forumguru
Bij mijn O1 ook een ruitvervanging gehad. Geen woord over de regensensor. Ik heb ook geen verschil gemerkt na die ruitvervanging. De regensensor werkte net zo lui als tevoren.

Misschien heeft door de "verplichte" vervanging van de regensensor een kapotte ruit wel een positieve bijwerking: nieuwe versie van de sensor die wel doet wat ie moet doen
 

Frankie

Actief lid
En toch is ie stuk !! Aldus mijn dealer afgelopen donderdag. Uitlezen gaf aan dat de sensor verkeerde waarden geeft.

Maar goed, nu mochten zij hem niet vervangen van de leasemij omdat het euvel is ontstaan bij CarGlass en ook de sensor onder de verzekering inzake de ruit had moeten vallen. Ik heb nog kontakt gehad met LeasePlan en ze wilden wel voor mij naar CarGlass bellen om hen aan de tand te voelen. Dat vond ik niet zo netjes tov CarGlass daar CarGlass me had aangeboden om langs te komen om het probleem te bekijken/bespreken. Doe ik in eerste instantie dus liever ff zelf.

Weet je, ik mis mijn eerder goed werkende sensor toch wel behoorlijk hoor !!

Advies van onze wagenparkbeheerder: voor putjes etc naar CarGlass. voor volledige ruitbreuk naar Skoda dealer of onze schade hersteller. Tip kwam een beetje laat voor mij :-) Maar goed, als je snel weer onderweg wilt zijn zijn de laatste 2 opties niet de meest gunstige !!

Mg, ik houd jullie op de hoogte !!
 

LenK

Forumguru
Door je verzekering wordt je "gedwongen" om naar zo'n glasboer te gaan omdat je elders zelf (meer) mag bijbetalen.
Bij lease zal er ook wel een verplichting zijn om daar naar toe te gaan.
 

TL@

Forumguru
Bij mijn verzekering mag ik ook naar de erkende garage gaan (Ethias), dus Carglass hoeft niet.
 

van inkel

Forumguru
De ramen mogen ook worden vervangen door je dealer. Ook bij een lease auto. Eigenrisico neemt een dealer voor zijn rekening (een goede tenminste).
 

Vacaro

Senior Member
Carglass of dealer blijft zelfde, mag beide van verzekering.
Enige verschil is dat je dealer eerst moet betalen en dan faktuur moet doorsturen naar verzzekering om terugbetaald te krijgen.
Carglass betaal je niets en die sturen faktuur rechtstreeks naar verzekering.
Zo was het bij mij toch( Fortis verzekerd en prive-rijder).
 

Frankie

Actief lid
Vandaag bij Carglass geweest. 'Chef'-monteur zou er naar kijken. "Bij vragen weet hij me vinden" zeg ik nog tegen de receptioniste.

En jawel hoor. Door de ruit tussen mij de werkplaats zie ik de man met een plantenspuit richting mijn auto gaan. *spuit spuit* en de wisser kwam in beweging. Al nee-schuddend kwam hij naar me toe met de mededeling "Hij doet t toch !?!?!"... ZUCHT... Natuurlijk deed "hij t" dacht en zei ik. Alleen niet zoals het hoort. Zelfs op de spuit reageerde het ding niet normaal. "Maar het is een aan-uit schakeling" stelde de monteur. En alweer moest ik tegenspreken. Afhankelijk van snelheid hoeveelheid regen is natuurlijk niet domweg aan-uit. Maar goed, hij was t met me eens (opeens :-) en wilde geen discussie meer; ze gaan m vervangen op eigen kosten. Da's op zich mooi. Maar door wat voor absurde molen van vraag en antwoord je altijd moet bij dit soort problemen blijft me verbazen. "ja, bij Renault's moeten we ze wel altijd vervangen" kwam er nog uit :-/ Eerst was het totale onzin om überhaupt zulke sensoren te vervangen.. Maar goed.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Hoi Frankie,

Bij welk filiaal van carglass ben je geweest? Toch niet in H'rln, of wel.

Houdt persoonlijk ook niet van gezeur, gewoon oplossen en de klant te vreden stellen.
 

Frankie

Actief lid
Jawel, why ? Filiaal op Breukerweg. Op zich nix mis met klantvriendleijkheid, maar de wisselvalligheid van "is nix mis mee" tot "gaan we regelen" stoort me een beetje. Ik 'wantrouw' zulk een omslag altijd een beetje... Mg ik hoop er het beste van.. Monteur heeft me wel nog heel vriendelijk uitgelegd hoe ze een ruit verwijderen. Met een kabeltje ja :-) maar wel een speciale !!
 

Fabia

† In Memoriam
Vandaag bij Carglass geweest. 'Chef'-monteur zou er naar kijken. "Bij vragen weet hij me vinden" zeg ik nog tegen de receptioniste.

En jawel hoor. Door de ruit tussen mij de werkplaats zie ik de man met een plantenspuit richting mijn auto gaan. *spuit spuit* en de wisser kwam in beweging. Al nee-schuddend kwam hij naar me toe met de mededeling "Hij doet t toch !?!?!"... ZUCHT... Natuurlijk deed "hij t" dacht en zei ik. Alleen niet zoals het hoort. Zelfs op de spuit reageerde het ding niet normaal. "Maar het is een aan-uit schakeling" stelde de monteur. En alweer moest ik tegenspreken. Afhankelijk van snelheid hoeveelheid regen is natuurlijk niet domweg aan-uit. Maar goed, hij was t met me eens (opeens :-) en wilde geen discussie meer; ze gaan m vervangen op eigen kosten. Da's op zich mooi. Maar door wat voor absurde molen van vraag en antwoord je altijd moet bij dit soort problemen blijft me verbazen. "ja, bij Renault's moeten we ze wel altijd vervangen" kwam er nog uit :-/ Eerst was het totale onzin om überhaupt zulke sensoren te vervangen.. Maar goed.


Ik wordt al zo moe van dat soort mensen waarbij je alles moet uitleggen. Je werkt er toch denk ik dan altijd. Een klein beetje nadenken kan geen kwaad hoor.
 
Bovenaan Onderaan