Regensensor icm Fabia 1

Hey iedereen,

Ik vroeg me af, of het mogelijk zou zijn om in een Fabia 1 een regensensor te bouwen. Voor zover ik weet is het wel mogelijk in andere VAG auto's zoals de polo.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Ronnie

Forumguru
Ik heb zojuist in het gehele electrische schema gekeken voor een 2005 Fabia(zoals de mijne), echter op geen van de uitvoeringen komt het voor.
Ik denk dat je ook aan een nieuw boordnetregelapparaat vastzit, en dat wordt dan een dure geschiedenis.......

Cordoba

Forumguru
Zit de sensor bij de andere Vag-auto's waar het voorkomt, niet geïntegreerd in de voorruit? Dat betekent volgens mij dat het onbetaalbaar is: ruiten van andere modellen (zoals Polo of Ibiza) passen volgens mij niet, dus zou je óf een ruit met regensensor moeten laten maken óf op een andere manier een regensensor zien te fabriceren en aan te sluiten.

Cordoba

Forumguru
Mogelijk zit ik er een klein beetje naast: zit de sensor wel apart, van de rest, maar zit er wel een speciale plek zonder kleurband en dergelijke bij de binnenspiegel voor de regensensor (bij bijvoorbeeld de Leon). Overigens zijn er nogal wat mensen met een regensensor die helemaal niet zo enthousiast zijn over de werking, en via aanpassingen weer een 'gewone' interval op de ruitenwisser hebben. In elk geval opvallend dat het voor Audi's tot 1998 is, dat betekent dat het alleen voor Audi's van ouder dan 13 jaar is. Ik kan me ook geen mensen voor de geest halen met een Ibiza en een regensensor, dus mogelijk dat het alleen voor de grotere (duurdere) modellen is, en voor de premiummerken (Audi, VW)

Edit: ik heb de link bekeken, en gezien dat er volop onduidelijkheden en echte fouten staan in de type aanduidingen van o.a. de verschillende Seatmodellen. Dit lijkt mij dus een absoluut onbetrouwbare bron. Overigens komt het vaker voor dat webshops aangeven dat bepaalde onderdelen passen of 'geschikt' zijn, en dat na aankoop dit niet waar blijkt te zijn.

ik heb recent in de nieuwe ford focus gereden (zo'n 2500km) met regensensor en ik vond deze echt ideaal. Maar goed... meningen verschillen :winkie:

Verder heb ik bij deze webshop een cruise control in laten bouwen in mijn Fabia, ben zeer te spreken over de service ervan. Heb de contact persoon dan ook al gemaild voor de regensensor, maar omdat hij op vakantie is tot 15-08 heb ik helaas nog niks gehoord.

Bovenaan Onderaan