Regensensor ja - regensensor nee??

Hallo,

Sinds 2 weken trots eigenaar van een Yeti 1.2 TSi - DSG-7. Rijdt superb!
Inmiddels is er door een lokale auto-electronica-vakman een Mobridge bluetooth unit ingebouwd, feestje is dus compleet.
Deze zelfde vakman heeft mbv het VAG-com pakketje de corner-verlichting ge-enabled, prettig.

Tijdens diezelfde actie is er gekeken naar het activeren van de regensensor. Sensor is aanwezig (te zien van buiten in de voet binnenspiegel), en de werking ervan hebben we ge-check-ed mbv VAG-com; op het moment dat we de tuinslang op de voorruit zetten zie je de waarde in het VAG-com schermpje omhoog schieten. Dat gebeurt ook als de wisser de sensor passeert. So far so good dacht ik.... helaas.

Als ik de wisserschakelaar in stand "1" zet (interval), dan zou er, bij een actieve regensensor en droge omstandigheden, niets mogen gebeuren. Nou, de wissers gaan gewoon op interval lopen.

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd??

Yeti is van april 2011... voor zover dit van belang is.

Ik verneem graag van jullie!

Groet,

Yetibonk

EdK

Forumguru
Zou zeggen kijk eens op andere forum waar je staat ingeschreven.
Kijk daar maar eens in VCDS en je zal daar precies kunnen lezen welke instellingen (meerdere) moet instellen om het te laten werken.

Cordoba

Forumguru
Staat regensensor soms uitgeschakeld, zodat de gevoeligheidsinstelling voor de sensor ook werkt als keuzeschakelaar voor het wis-interval? Dus eigenlijk vergelijkbaar met activeren van bochtenverlichting.

@EdK: Check... Had daar idd al wel wat voorbij zien komen. Was in tussentijd hier bij lokale Skoda-dealer gewenst; de verkoper "wist" me te vertellen dat er geen regensensor in zou zitten ..... Beetje raar verhaal.. Anyway, zal het andere lijntje oppikken en resultaat melden.

@Cordoba: Sensor was/is met VAG-com geactiveerd.

Antera

Donateur
Regensensor zit erin en heb ik al diverse malen geactiveerd. Diverse hier hebben dit bij mij laten doen en werkt gewoon. Hoop wel dat je het op de juiste plaats heb aangezet. Auto afsluiten en weer openen kan zorgen dat hij alsnog geactiveerd word

de automatische stand van de ruitenwissers is afhankelijk van meerdere parameters.
de reactietijd is met name snelheid afhankelijk van de auto
alle benodigde parameters moeten met elkaar geconfigureerd worden

Monteurtje

Forumguru
@m.schoonenberg, wanneer de regensensor gecodeerd/geactiveerd wordt met de testkast en de schakelaar in de stand 'interval' staat. De ruit met ruitreiniger of in het geval van Yetibonk een tuinslang nat maakt op de plek van de sensor. Dan werkt het meteen. Daarvoor hoef je niet te rijden ofzo.

Antera

Donateur
de automatische stand van de ruitenwissers is afhankelijk van meerdere parameters.
de reactietijd is met name snelheid afhankelijk van de auto
alle benodigde parameters moeten met elkaar geconfigureerd worden

stel je even voor.

btw als je de OP goed hebt gelezen gaat eht niet over het rijden maar over Rain Closing

Bovenaan Onderaan