Regensensor nodig?

rikjan

Lid
Ik sta op het punt een Octavia te bestellen. Nu twijfel ik over het feit of een regensensor een interessante optie is of niet. Hoe zijn jullie' ervaringen hiermee? En kun je 'm ook nog uitzetten?

rikjan

Lid
En die Skoda-radio's, is dat nog wat? Ik bedoel: de Stream is bijna 500 euro, en daar heb je een super-Pioneer of Sony autoradio voor met MP3 functie...

Droopy

Actief lid
Rikjan,

regensensor gewoon doen. Zit in mijn huidige auto, en het is gelijk een must have geworden (zelfde geld eigenlijk ook voor de zelfdimmende achteruitkijkspiegel).

Voor de radio: Ja hij is duur, maar het is mooi in de zelfde kleur, geen los frontje en een paar leuke opties samen met de PDC & MaxiDOT. Maar je hebt gelijk het is een smak geld

Remco28

Actief lid
De regensensor werkt meestal wel goed,alleen soms ,als je achter een auto rijdt,krijg je ineens veel water op je voorruit,dan doet hij niks.
Wie heeft dit ook trouwens?

Matra_Murena

Actief lid
Als de bovenkant van de ruit niet nat wordt doet hij inderdaad niets. Ik vind het wel heel fijn op polderwegen dat als je een smak opspatwater over je heen krijgt van een tegemoetkomende vrachtwagen hij meteen de ruit schoonveegd.

Welke variant Octo had je trouwens in gedachten? Regensensor is namelijk standaard in de Elegance en met een enkele andere optie (automatische airco bijvoorbeeld) heb je het prijsverschil met de Ambience al terug verdient.

Zoef

Actief lid
Ik vind de regensensor op zich wel prettig, jammer alleen dat je deze elke keer als je de auto start, weer moet activeren. (bij bv. Nissan Primera hoeft dat niet en is hij dus altijd actief) Ook werkt hij idd niet altijd even lekker. Soms is de ruit echt kurkdroog en krijgt ie de kriebels en gaat gewoon staan wissen. Stom en nutteloos dus, dan zet ik hem handmatig uit. Wanneer het (weer) regent, activeer ik hem weer gewoon, gaat dus meestal wel goed. Wel makkelijk met zeer wisselvallig weer.
Voor wat betreft de radio, ben ik het ook met je eens; erg duur en de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt is in mijn ogen zo-zo. Voordeel is ook al genoemd, het is geintegreerd, ziet er redelijke uit en geen enkele dief is in dit soort spul geinteresseerd. Buiten dat de radio zo-zo is, zijn (weer in mijn ogen dus) de speakers ook maar van karton (letterlijk!) Dus, advies, koop voor 350 euro leuke radio en voor 150-250 euro mooi setje speakers en je bent het heertje met een leuk geluid.
Let wel; dit is mijn persoonlijke mening en het is niet de bedoeling dat ik iets of iemand affakkel met zijn zojuist gekochte radio, maar aangezien dit een forum is, dacht ik dat ik mijn mening wel kon delen...
/forum/images/graemlins/530.gifgr.
Zoef

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De regensensor werkt meestal wel goed,alleen soms ,als je achter een auto rijdt,krijg je ineens veel water op je voorruit,dan doet hij niks.
Wie heeft dit ook trouwens?

[/ QUOTE ]

* steekt vinger op *

nomad

Senior Member
Ik vind de regensensor op zich wel prettig, jammer alleen dat je deze elke keer als je de auto start, weer moet activeren.

[/ QUOTE ]

Op de O2 staat ie altijd aan als je de handel in die stand hebt staan. Alleen wil ik soms wat eerder wissen dan die sensor, want hij ziet niet alles. Met name hele fijne motregen heeft ie wel eens moeite mee.

rikjan

Lid
Tsja, wat voor en wat tegens. Ik ga er even over nadenken. Weet iemand of dit dezelfde electronica is als in de A3? Want daar rij ik soms mee met een collega en daar schijnt het goed te werken.
Nog iets: een achterwisser op de hatchback, is dat handig?

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik vind het rot dingen die regensensors. Helaas zit het er bij op maar als optie zou ik het NOOIT nemen. HIj wist wanneer hij dat wil en niet als IK dat wil.

Marcel

higgy

Forumguru
Ik vind het rot dingen die regensensors. Helaas zit het er bij op maar als optie zou ik het NOOIT nemen. HIj wist wanneer hij dat wil en niet als IK dat wil.
Marcel

[/ QUOTE ]
Wat let je hem uit te zetten?

Neem een regensensor alleen wanneer deze standaard op je auto zit, zo speciaal is het niet ook al ben ik er wel aan gewend. Het opnieuw activeren van de regensensor wanneer je auto uitgestaan heeft zoals Zoef verteld is bij mij niet het geval.

Ruitenwisser achter is sterk aan te raden, water gaat er niet zonder wisser zo maar van af dus je ziet tijdens een regenbui dus echt niets meer door je achterruit.

De Streamradio is duur, ik kreeg hem er gratis bij dus daarom de Stream gekozen. Voordeel is dat het netjes in je auto staat en dat je geen los frontje meer hebt. Als je echt voor super geluid wilt gaan kan je beter je eigen spullen voor 500 euro inbouwen. Als je niet zo veel om geluid geeft is de Stream een goede optie want het is zeker niet slecht. Voordeel is dat er ook andere informatie op weergegeven wordt zoals informatie van je Climat Control en Parkeersensoren.

Als het een leaseauto betreft zou ik een Elegance nemen, zit bijna alles standaard al op en vaak gunstiger in de lease dan de Ambient.

Succes met je keuzen!!!

De regensensor is in plaats van de intervalschakelaar deze gaat nog regelmatiger onnodig.
De gevoeligheid van de regensensor is ook instelbaar, maar nodig?
De achterruitenwisser is ook wel fijn, maar nodig?
Warmtewerend glas is ook handig ondanks de airco, wat niet warm wordt hoef je ook niet te koelen, maar nodig?
Zo zijn er nog veel meer luxe opties, maar nodig?
Het is maar wat voor prioriteiten u stelt en wat u er voor over hebt.

Suc6 met de keuze.

Karstieman

Forumguru
Een achterruitenwisser zou ik je zowieso aanraden.
De regensensor is handig, maar een 'ouderwetse' intervalschakeling werkt net zo goed. Deze funtie is puur luxe en zeker geen must.

ougie

Forumguru
Over de regensensor ga ik geheel met Matra Merena mee, al vind ik de frequentie soms wat vaag. Dat zal met de plaats van de sensor (in de binnenspiegelsteun) temaken hebben. De stream is prijzig maar staat wel netjes afgewerkt en functioneerd naar mijn idee prima, en geen gedoe met frontje. En over de achterruitewisser kan ik dit zeggen;mijn laatste vier auto's hadden er een en ik vond dit wel makkelijk. Nu heb ik een hatchback zonder achterruitenwisser en moet zeggen dat ik hem niet mis. De achterruit ligt vrij plat en door luchtverplaatsing wordt de ruit continu droog en schoon geblazen. Ook vind ik het wat sportiever staan, zo zonder. /forum/images/graemlins/bye.gif

Beker

Actief lid
Rikjan,

Over de stream zijn de meningen verdeeld. Ja, het is mooier omdat hij een geheel vormd met het dashboard maar helaas is hij technisch niet perfect. (zie ook andere draadjes). Hij stort af en toe en wisselt weleens (korter dan 1 seconde) van zender.

Mij valt in dit draadje trouwens op dat de O2 eigenaren wel tevreden zijn over de regensensor en de O1 eigenaren niet/minder. Wellicht dat hier en causaal verband is??

Als ik trouwens zou moeten kiezen tussen de dimmende binnenspiegel en de regensensor zou ik voor de spiegel gaan! Dit voegt echt comfort toe.

Achterruitenwisser altijd doen. Probeer maar eens in te parkeren met een kletsnatte ruit. Daar komt nog eens bij dat als je een achterruitwisser hebt deze automatisch gaat wissen als je de auto in zijn achteruit zet en de "voor"wissers al aan staan.

De regensensor is handig, maar geen "must have". Achterwisser zou ik zeker nemen, zeker gezien de geringe kosten. Ik heb ook een HB, maar met regen zie je geen moer, vooral als het donker is.
Ja en die radio heeft in mijn ogen een hoog "Marquant" gehalte. Het tuner gedeelte is slechts, maar daar zijn al meer woorden over gezegd. De CD vind ik wel goed.
Op zich is het niet vreemd dat luidsprekers van paier/karton zijn, dat is heel normaal of je moet echte boem-boem luidsprekers nemen die hebben een conus van stijver materiaal.
Verder veel plezier met de toekomstige Škoda

rikjan

Lid
Dank voor de reacties. Ik neem dus geen regensensor, wel een achterwisser, en koop zelf wel een goeie autoradio met mp3. Dan wordt het een Octavia 1.9tdi Ambiente met metallic lak (Sahara beige), climatronic, extra speakers, klein leerpakket, achterwisser &amp; trekhaak.

Bovenaan Onderaan