Regensensor op tilt?

MartijnvG

Nieuw lid
Dag allemaal,

Wij hebben sinds december 2016 een Skoda Octavia II. Een tweedehands met 130.000 op de teller die nog prima rijdt; ik ben er erg tevreden mee.

Wel een vraag: de ruitenwisserintervalstand en ik zijn nog geen vriendjes. Bij matige regen (motregen of net iets meer dan dat) begint hij op een gegeven moment constant te wissen op standje wolkbreuk en het duurt dan lang voordat hij ermee ophoudt en het duurt ook soms lang voordat de ruitenwissers 'aanslaan'. Gewoon intervalwissen doet hij niet of niet consequent.

Heeft iemand hiermee ervaring? Is de regensensor aan vervanging toe? Is er iets anders aan de hand?

Vriendelijke groet,

Martijn van Groningen

DeNnZ

Forumguru
Heb je de sensitiviteit van de sensor op z'n laagste stand staan? (het draaiknopje bovenop je hendel helemaal naar links geloof ik?)

Skoda-MAN

Forumguru
De voorruit aan de buitenkant ter hoogte van de sensor (achterzijde spiegel) met een doorgesneden aardappel schoon wrijven en afspoelen. De gevoeligheid daarna naar wens instellen.
Klinkt als of je in de maling genomen wordt maar dat is beslist niet zo.

Skoda-MAN

Forumguru
opperdoezer als aardappel degraderen
Sorry, daar had ik even niet goed gelezen. Het is vast een pieper bij jou uit je woonomgeving? Kan je daar ook lekkere aardappelpannenkoekjes van maken.
Dan zal de opperdoezer wel de beste aardappel voor de voorruitreiniging zijn.

Fijne auto hoor zo'n Peugeot 308

eriktv

Forumguru
Ik denk dat je sensor gefopt wordt door de continue stroom van pekel en andere viezigheid die dezer dagen in overvloed op je voorruit komt. Na het wissen komt er immers een waas op je ruit, die de sensor dan weer als druppels kan zien. Schoonmaken (al dan niet met een aardappel) zal het probleem maar eventjes verhelpen.

MartijnvG

Nieuw lid
Ik heb diverse standen geprobeerd :-) Het vervelende is dat ik er geen lijn in kan ontdekken. Soms werkt-ie goed, vaker niet, maar zonder logica. En dan is het wel vervelend dat het de enige intervalstand is die de O2 kent.

Ik zal straks, als niemand het ziet, eens de voorruit met een aardappel bewerken. Waarom eigenlijk een aardappel en geen doekje ofzo?

Skoda-MAN

Forumguru
Daar schijnen stofjes in te zitten die een eventuele was laag verwijderen (wasstraat aanslag bijvoorbeeld)
Het werkt echt. Water moet kunnen vloeien en niet als bolletjes blijven liggen.

EdK

Forumguru
Sindsdien is het droog of sneeuwt het............tsja dan doet een regensensor het natuurlijk niet...:pardon:

Bovenaan Onderaan