Regensensor

VTR_Firestorm

Nieuw lid
Ik heb sinds afgelopen vrijdag (4 mei) m'n OII elegance combi. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben.

Klein vraagje aan de reeds ervaren rijders. Ik vind de regensensor (sinds de regen afgelopen maandag weer is gaan vallen) een beetje aan de gevoelige kant. Zelfs in de uiterste (rustigste) stand. Heeft iemand hier ervaring mee of is de gevoeligheid van de sensor misschien door de garage af te stellen?

Frankie

Actief lid
Ik heb sinds afgelopen vrijdag (4 mei) m'n OII elegance combi. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben.

Klein vraagje aan de reeds ervaren rijders. Ik vind de regensensor (sinds de regen afgelopen maandag weer is gaan vallen) een beetje aan de gevoelige kant. Zelfs in de uiterste (rustigste) stand. Heeft iemand hier ervaring mee of is de gevoeligheid van de sensor misschien door de garage af te stellen?

Oei oei !!!! Ik hoop niet dat Kensei dit leest... Gaat ie weer flippen dat er al "draadjes" over zijn. Maarre, idaad ff de zoekfunctie gebruiken. Is al aan de orde geweest. Met mijn sensor is niks mis trouwens.. succes ermee !!!

blacktdi

Actief lid
Al een aantal keren een topic geweest maar het blijft een irritant ding. Probeer al meer dan een jaar de goede instelling te vinden maar heb het nu toch echt opgegeven.

jurjen

Lid
Probeer al meer dan een jaar de goede instelling te vinden maar heb het nu toch echt opgegeven.

Ik heb er ook wiss(er)elende ervaring mee en moet eerlijk bekennen dat mijn menig over de sensor schommelt tussen fantastisch en *&^&^$%^#!ding!!

Ik ben er nog niet uit of het een aanwinst is of dat ik liever een regelbare interval had gehad.

Wat wel zeker is, is dat een brandschone ruit bijdraagt aan de betrouwbaarheid van de sensor en de voorspelbaarheid van de wisacties.

Tallguy

Forumguru
Het is geen flippen, het is algemeen bekend dat je op een forum eerst even moet zoeken. Dus jij geeft zelf al het goede antwoord.

Wat betreft de vraag...ik vind het soms echt een onding en soms is het "wel handig". Ik snap alleen nog steeds niet dat je dat ding niet minder gevoelig kan zetten in de software. Zelfs in de minst gevoelige stand vind ik 'm te snel naar een hyper-wisstand gaan. Anders morgen nog eens bij Pon navragen.

Ik heb het schuifje het meest naar links staan. Ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt.

Alleen komt hij als de auto stilstaat (of stilgestaan heeft) een beetje traag op gang. Dan zie je al een stuk minder. Maar ik klaag niet, valt me gezien de eerdere topics allezins mee. Ik had het ergste verwacht.

Nu nog eentje op de achterruit en ik ben een tevreden mens (wordt dan wel over 4 jaar of 180.000Km)

De mijne staat helemaal naar rechts en dan één klikje terug: perfecte gevoeligheid zo.

Srananman: ik heb de indruk dat de automatische ruitenwistoestand pas begint vanaf een km of 15-20 per uur. Ik heb daar een aantal keren op gelet en telkens begint hij pas vanaf +- die snelheid. Wel een beetje vervelend als de ruit zwaar beregend is. De achterruitenzwabber gaat wel onmiddellijk aan bij het in achteruit plaatsen, gelukkig maar want 20/uur in achteruit haal je niet steeds natuurlijk :)

De mijne staat helemaal naar rechts en dan één klikje terug: perfecte gevoeligheid zo.

Srananman: ..... De achterruitenzwabber gaat wel onmiddellijk aan bij het in achteruit plaatsen, gelukkig maar want 20/uur in achteruit haal je niet steeds natuurlijk :)

Dat zullen we nog wel eens zien .... :tongue: moet toch wel vaker kunnen lukken... steeds opnieuw achteruit ergens indraaien en hopen dat je op tijd remt..

Maar je hebt gelijk.. heel goed doordachte actie.. leuk om te merken dat daar goed over is nagedacht.

SkodaMan

Actief lid

Over het algemeen werkt het bij ook zo inclusief de achteruitinschakeling. Een ander fenomeen is het volgende: Aankomend bij een verkeerslicht blijft de wisser heftig wisser in de sensorstand. Ook al sta ik 30 seconden stil en is er nauwelijks water op de ruit, toch blijft de wisser continu wissen. Zet ik de wisser even uit (handle naar beneden) en dan onmiddelijk weer aan (handle omhoog) dan werkt de sensorstand weer en wist 'ie om de paar seconden.

Ja, had ik ook in het begin tot ik het knopke naar rechts plaatste. Waarschijnlijk is niet elke wisinstallatie even gevoelig maar wat experimenteren met standjes kan nooit kwaad hé.

Ik heb "standje" uiterst links -1 uitgeprobeerd..

Lijkt het inderdaad iets beter te doen. Zicht is net wat beter.

Ook is het mij opgevallen dat de sensor het wel doet als hij stilstaat maar als je nog enigszins wilt genieten van het uitzicht is het toch raadzaam om hem handmatig te wissen :)

Ik heb 'm ook op uiterst links - een klik. Werkt voor mij het beste en ik moet zeggen dat het systeem het ook goed doet.
Telkens wanneer ik bij mezelf denk "nu zou ikzelf wissen" schiet hij in gang, dus ... geen problemen.

LenK

Forumguru
Bij mij is het (te) vaak: "Gaat dat ding nou eindelijk eens wissen, ik zie geen r*k meer"

___JC___

Forumguru
Soms reageert dat ding te laat en soms gaat ie juist weer te hard. Ik vind het geen beste in ieder geval. Die van mn O1 die deed het wel goed!

R

Rambolito

Die regensensoren vindt ik maar ondingen, rij nu nog in een Laguna Grand Tour ook met zo'n 'geweldige' regensensor, het pestding reageert nét te laat naar naar mijn zin op het moment dat ik juist wil dat 'ie zwiept. Geef mij maar een traploze interval.

En die achteruitschakeling wordt ik ook ziek van: Regent het, ruitenwissers aan, standje regensensor, regen stopt, wissers stoppen automatisch want sensor registreerd geen druppels meer, je vergeet dus makkelijk om de handle terug te zetten, kom je thuis, parkeer je 'm in z'n achteruit... !$#%@^!!!! Ik heb mooi de stekker er uit getrokken achter! Ben ook enorm blij dat bij de Octavia hatchback de achterwisser geen standaard is.

Vooruit inparkeren? Ben je gek of zo?!

LenK

Forumguru
Probleem is dat wanneer je een bepaalde versie wil, je er ook "meuk" bij krijgt die je liever niet had.
Als je de Ambiente opwaardeert met de opties die je wel wilt dan ben je snel duurder uit dan de Elegance. En de restwaarde zal minder blijven.
De leaving home heb ik gelukkig uit kunnen zetten maar de regensensor omzetten in de 4-traps interval van de Ambiente kan niet.

Bovenaan Onderaan