regenwater via achterdeur in de auto

Hallo Forumleden,

vannacht heeft het bij ons aardig lang geregend. Toen ik vanmorgen het linker achterportier van mijn Yeti opendeed liep er een straal water vanaf de bovenkant van het portier zo de auto in. Blijkbaar bleef het water daar staan en liep het niet via de ingebouwde rubber afvoergoot langs het portier naar beneden. Ik heb de goot vergeleken met die van het rechter achterportier, maar ik zie geen verschil. Ook was het afvoerkanaal niet verstopt.

Is dit een bekend verschijnsel? Ik lees hier en daar dat er wel meer water-problemen zijn met Skoda, maar deze heb ik nog niet gezien.

Vorige week had ik last van hetzelfde verschijnsel met mijn S2C. Geen idee waarom er water in het deurrubber blijft staan... Overigens had ik het met mijn vorige auto ook af en toe (Seat Ibiza modeljaar 2009). Misschien toch eens bespreekbaar maken bij de dealer?

EdK

Forumguru
Na een flinke hoosbui en dus veel water op dak heb ik er ook last van
Bij een normaal regenbuitje loopt het netjes via de reguliere weg weg

Canon-Eye

Forumguru
Bij alle Skoda's die ik tot nu toe heb gehad (F1C, O2C, tijdelijke F1HB en huidige F2C-GL) heb ik me steeds opnieuw verbaasd over het feit dat er geen voorziening is getroffen om het regenwater netjes naar de zijkant van de deuropening te leiden. Altijd hetzelfde gelazer: natte zitting op het moment dat ik het achterportier opendoe om m'n tas weg te zetten...

En het kán zo eenvoudig: de Twingo van Mrs C-E heeft een keurige rubber afdichtstrip met ingebouwde goot in de sponning zitten i.p.v. aan de deur. Duidelijk verbeterpunt, maar kennelijk niet (of nog niet goed) opgepakt!

Allen bedankt voor de reacties, blijkbaar ben ik niet de enig met dit probleem. Als het probleem al zo lang bekend is zal er ook wel geen directe oplossing voor zijn. Bij hevige regenval dus altijd opletten ...

Nou ja, er zijn ergere dingen.

Canon-Eye

Forumguru
Bij hevige regenval dus altijd opletten ...
Inderdaad - alleen helpt dat weinig, want die deur moet toch een keer open.

Thuis op de oprit een keertje geprobeerd om een spons (of een doek) even over de rechterbovenhoek van het achterportier (en over de dakrand) te drukken zodat het overschot aan water a.h.w. "afgetapt" wordt. Werkt wel, min of meer.

Maar helaas heb ik onderweg zelden of nooit een geschikte spons of doek in m'n zak - en om nou in de z**kregen eerst iets uit de achterklep te gaan opgraven is ook niet heel aantrekkelijk...

djmshell

Senior Member
Bij alle Skoda's die ik tot nu toe heb gehad (F1C, O2C, tijdelijke F1HB en huidige F2C-GL) heb ik me steeds opnieuw verbaasd over het feit dat er geen voorziening is getroffen om het regenwater netjes naar de zijkant van de deuropening te leiden

Is inderdaad bij mijn faab ook en is dus niet alleen gerelateerd aan de yeti, tevens komt het ook voor bij voor portier,
hoe vaak ik a niet een natte nek heb gehad bij het in en uitstappen :)

Bovenaan Onderaan