Reikwijdte xenonlampen

Bram_O2

Actief lid
Wat vinden jullie hiervan? Ik doel dan op de af-fabriek gemonteerde installatie. Het licht is mooi breed opgebouwd, maar ik ben niet onder de indruk van de afstand bumper-einde lichtbundel. Ik kan me zo indenken dat ik met 160 km p/u op een donkere snelweg behoefte heb aan verder schijnende verlichting. Is hier iets aan te doen? Ik kan me herinneren dat de xenonset in de Fiat 500 van mijn ex afgesteld kon worden.

Rallye

Forumguru
Ik heb persoonlijk nooit behoefte gehad aan een andere instelling dan af-fabriek. Ook bij 160 of sneller niet.....

Bram_O2

Actief lid
Je bedoelt dat het dus inderdaad mogelijk is om de boel af te laten stellen? Moet dat perse bij een dealer?

Noord26

Forumguru
Officieel wel ivm enorme verblinding als je het per ongeluk niet juist instelt en wat met een metertje voor de lampen zelf natuurlijk veel beter gedaan kan worden.. Is gewoon met een inbus te verstellen. Het stelmechanisme verschilt niet tussen wat voor soort lampen er in je auto zitten.

barretje

Senior Member
Ik heb ze bij de dealer iets hoger laten zetten, veel beter zicht. Het viel mij ook een beetje tegen. Uiteraard staan ze niet te hoog en verblind ik dus niemand, dit zou ik niet prettig vinden.

Bram_O2

Actief lid
Toch maar eens langsrijden en laten kijken wat er binnen de grenzen van het redelijke mogelijk is. Bedankt voor de informatie allemaal :thumbsup:

Bovenaan Onderaan