Relais achterruit verwarming

Hello,

Een tijd geleden al een topic in het Roomster forum geplaatst maar helaas geen reacties. Heeft iemand het schema van de relais die boven de zekeringskast zitten links onder het stuur?

Mijn achterruit verwarming doet het al een tijd niet meer. Zekeringen zijn allemaal goed (ook onder de motorkap). Contacten bij de ruit zijn schoon en heel.

Als ik de schakelaar op het dashboard indruk gaat het lampje branden en ik hoor een klik uit de 'comfort-kast' komen.

Blijft volgens mij alleen een draadbreuk of een kapot relais over.

Wie kan me helpen??

Ronnie

Forumguru
Ik ga er van uit dat het over een Roomster gaat, je hebt dit in het Octavia 2 topic geplaatst.

Ik heb net even in het schema gekeken, relais zit in de boordnetmodule, J512(nummer relais).
Als het relais aantrekt is het onwaarschijnlijk dat het defect is, waarschijnlijker is en draadbreuk in het scharnierpunt van de achterklep, net onder het dak.
Even de rubberdoorvoer losmaken en de zwarte ( 2,5mm2) draad doormeten.
Verder terug is er een stekkerverbinding in de linkerhoek van de bagageruimte, hier komt een witte draad (2,5mm2)
van voren.
Ik denk dat je hier meer succes mee hebt.

Laatst bewerkt:
Wow, thanks! 'Stomme' ik hd die draaddoorvoer niet gecheckt omdat de auto niet zo oud is. Maar niets is minder waar! Idd is de draad gebroken!! De rest is wel intact dus wie weet is die draad gewoon te stijf voor deze plaats....

In ieder geval gaat 't morgen weer werken als ik 't weer vast soldeer. En ik maar moeilijk denken aan relais etc!!!! Lol!!

Bovenaan Onderaan