relais interieurverlichting

Roco

Lid
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen...

Van mijn motor is de automatische afslag van de knipperlichtinstallatie kapot.
Een nieuw relais kost....120 euro. (ik moest ook even slikken..)
Ik zit nu zelf te denken aan een relais dat de interieurverlichting even laat branden als je in de auto stapt.
Die wil ik op de sloop zoeken, maar de nieuwe fabia's en octavia's vind je daar nog niet.
Bij mijn eigen Fab weet ik het relais ook niet te vinden. Aangezien er op de sloop veel Octavia's 1 staan, wil ik vragen of er iemand is, die weet welk relais dit is ( kleur ? nummer ? opschrift? ) en waar ik deze kan vinden in de Octavia 1.

Dan kan ik morgen op zoek op de sloop.

Vraag eens bij een winkel waar je electronicaonderdelen kunt kopen. Wellicht hebben die ook relais. Als je tijdrelais kiest (overeenkomstig met de accuspanning van je motor, meestal 12 V) moet het denk ik wel lukken.

guitar_billy

Senior Member
Roco, zoek je nu een relais voor de knipperlichten of voor de binnenverlichting ? of is het hetzelfde relais? dat is mij niet duidelijk uit je verhaal. ik hoop dat een van de monteurs op het forum je verder kan helpen met een onderdeel nummer. elke dealer moet het je ook kunnen vertellen.

succes.

Roco

Lid
Ik wil het relais dat er is voor de binnenverlichting wellicht gebruiken voor de knipperlichten, omdat er een timer inzit, en die sterke penaansluitingen heeft
Ik ga wel naar de dealer, vind het alleen een beetje l*llig, om hem te laten zoeken ed, en dan naar de sloop te lopen. Vandaar dat ik de vraag hier stelde.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen...

Van mijn motor is de automatische afslag van de knipperlichtinstallatie kapot.
Een nieuw relais kost....120 euro. (ik moest ook even slikken..)
Ik zit nu zelf te denken aan een relais dat de interieurverlichting even laat branden als je in de auto stapt.
Die wil ik op de sloop zoeken, maar de nieuwe fabia's en octavia's vind je daar nog niet.
Bij mijn eigen Fab weet ik het relais ook niet te vinden. Aangezien er op de sloop veel Octavia's 1 staan, wil ik vragen of er iemand is, die weet welk relais dit is ( kleur ? nummer ? opschrift? ) en waar ik deze kan vinden in de Octavia 1.

Dan kan ik morgen op zoek op de sloop.

Ook raar bij mij koste deze slechts 32 euro!!!

Ronnie

Forumguru
Ik wil het relais dat er is voor de binnenverlichting wellicht gebruiken voor de knipperlichten, omdat er een timer inzit, en die sterke penaansluitingen heeft
Ik ga wel naar de dealer, vind het alleen een beetje l*llig, om hem te laten zoeken ed, en dan naar de sloop te lopen. Vandaar dat ik de vraag hier stelde.
Binnenverlichting wordt mijns insziens aangestuurd door het "comfortmodule", vroeger gebeurde dit door een chip(geen relais) achter op het tellerwerk. Misschien dat je bij oudere auto's van voor 1995(toen was er nog geen Can-bus of k-bus) nog een tijdvertragingsrelais vind,

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik heb het geloof ik helemaal verkeerd begrepen.
Na de text nog twee keer gelezen te hebben begrijp ik het pas en zie ik in dat ik fout ben.,
Mijn excuses voor de verwarring.

Marcel

Bovenaan Onderaan