Rem knoept.

Mark2105

Nieuw lid
Heb nu 4 maanden een nieuwe kamiq maar ben echt niet blij met de remmen.
Als je achteruit rijd en remt hoor je echt de rem er op knoepen.
Verschrikkelijk irritant en niet op te lossen word gezegd.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
 

Rallye

Forumguru
Wat bedoel je precies met “knoepen”, cq. wat hoor je precies?

Veel leden appreciëren het als je je even voorstelt in het voorstel-topic.
 

Mark2105

Nieuw lid
Net een remklauw die vast slaat zeg maar.
Lastig uit te leggen maar het schijnt normaal te zijn bij de kamiq zegt de dealer
 

Polvo

Lid
Bedoel je krakende remmen net op het punt van aangrijpen of loslaten bij het achteruit rijden?
Ik heb het wel met andere auto's gehad, maar het is me niet opgevallen bij mijn 2 weken oude Kamiq.
Ik zal er nog eens speciaal op letten.
Schuine randjes maken aan de remblokjes schijnt wel te helpen, in ieder geval tegen piepen.
Er kunnen nog wel meer oorzaken zijn zoals slijtage, maar ik denk niet dat je nu al versleten remmen hebt.
 

hemi24

Forumguru
Heb je achter schijven of trommels?

Kan het zijn dat je auto op een hellend vlak staat en het de HillHold is wat je ervaart?
 

Mark2105

Nieuw lid
Bedoel je krakende remmen net op het punt van aangrijpen of loslaten bij het achteruit rijden?
..............
Echt het het krakende geluid bij punt van aangrijpen bedoel ik .
Gaat echt niet zachtjes en is niet wat ik verwacht bij een nieuwe kamiq.
Heb het idee dat de dealer er makkelijk van af probeert te komen.
 

Japanese Power

Donateur
Natte periode, wegrijden na nachtje stilstand, paar x flink remmen.
Heb ook wel eens plakkende / krakende remmen na een regennacht maar dat is na een paar x remmen weer over...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de auto op een (lichte!) helling staat, rolt hij dan weg als je bij ingetrapte koppeling de rem loslaat, of gaat hij pas rollen nadat je 'm eerst een handje geholpen hebt door heel kortdurend een aanzetje tot voor- c.q. achterwaarts wegrijden?
Dat laatste is een indicatie dat de remmen om de een of andere reden iets blijven "plakken".
 

hemi24

Forumguru
Ik denk dat het de remschoenen zijn van de trommelremmen achter die iets blijven plakken.
Op zich niks ernstigs en ook weinig aan te doen denk ik…
 

EdK

Forumguru
Komt me bekend voor !
Heb het ook gehad met me Fabia 4 de eerste maanden
Maar enkele maanden terug was het opeens verdwenen, kreeg indruk hierdoor dat de boel wat op elkaar in moest slijten..

Ps: ook een handbak
 
Bovenaan Onderaan