Rem slijtage indicator blijft branden.

Hallo,

al zolang als dat ik mijn auto heb blijft de slijtage indicator branden. Nieuwe remblokken of doorverbinden van de sensorkabel (bij het linker voorwiel) heeft geen effect.

Moet ik zoeken naar een kabelbreuk of is er een andere reden waarom dit lampje ook op zou kunnen lichten ?

En als ik zou moeten zoeken naar een kabelbreuk. Waar vind ik dan de computer, en op welke pinnetjes moet de sensorkabel zitten ?

Milan.
 

Monteurtje

Forumguru
Je kunt ook iets anders doen. Als je het lampje niet belangrijk vind, dan kun je het uitcoderen in het instrumentenpaneel.
 
Gewetenskwestie...

Ik ben techneut, dus als er iets kapot is, dan zou ik het willen verhelpen. Maar aan de andere kant zie ik de noodzaak van het lampje inderdaad niet in.
 

EdK

Forumguru
Wat gebeurt er als je je remblokken verwijderd ?
Is dan toevallig de melding verdwenen ?
Kan me zo voorstellen dat de functiemelding softwarematif is omgedraaid als dat uiteraard mogelijk is !?
Want bij elke PLC is het zo dat je inputs en outputs hebt
Dus als de input goed binnenkomt maar de functie hieraan verkeerd gecodeerd is dan geeft hij dus aan dat ze verslten zijn.

Het doorverbinden van een sensor hoeft namelijk niet altijd te werken, is maar net hou deze input verwerkt wordt
Door een harde o of 1 of door een weerstand variabele !?

weet niet of het dus zo is als ik verwoord maar misschien dat je er wel wat mee kunt !
 
EdK,

Logisch gedacht... Zal ik eens proberen als ik de winterbanden er onder gooi. Dan kan ik er lekker makkelijk bij.

Mocht iemand weten of er een weerstandwaarde benodigd is, dan hoor ik dat graag. De E24-reeks proefondervindelijk doorspitten is onbegonnen werk :winkie:.

Milan.
 

EdK

Forumguru
Met weerstands waarde kan ook bedoeld worden een signaal van 0 - 10V of 4 - 20mA

Dit zijn meetgegevens die ook in de meet en regeltechniek en procestechniek worden gebruikt tbv metingen of uitsturingen. in combinatie met een PLC
 

Monteurtje

Forumguru
Wat ik wel eens gedaan heb is, omdat de stekkers kapot waren, beide kabels aan elkaar gesoldeerd/doorverbinden en het lampje is uit. Zo werkt dat bij alle VAG auto's, dat heb ik ook een keer bij een VW gedaan. Dat werkt dus niet bij Milan dus dan zal er iets anders aan de hand zijn.
 
Wat ik wel eens gedaan heb is, omdat de stekkers kapot waren, beide kabels aan elkaar gesoldeerd/doorverbinden en het lampje is uit. Zo werkt dat bij alle VAG auto's, dat heb ik ook een keer bij een VW gedaan. Dat werkt dus niet bij Milan dus dan zal er iets anders aan de hand zijn.

Ik gok op een kabelbreuk, weet iemand wat voor spanning je op welk contact hoort te meten ? Een van de aansluitingen zal waarschijnlijk aan de massa liggen, maar nou de andere nog.
 
Bovenaan Onderaan