remblok sensor

Ronnie

Forumguru
Je bedoelt de slijtage indicator? Dit is een draad die in het blok geperst is, wanneer het blok ver genoeg is afgesleten
raakt de draad de remschijf, maakt zodoende massa en gaat het slijtagelampje branden.

Antera

Donateur
zover ik weet zitten ze voor op beide blokken dit om niet het risico te lopen dat de ene kant scheef gesleten is b.v. en daardoor wel de schijf raakt en de andere kant niet.

Bij mij Octavia uit 2005 zaten ze links voor en rechts voor. Op 1 van de 2 blokken.
Zelf heb ik nu andere blokken en de slijtage indicatie door de dealer uit laten schakelen.

Achter durf ik niet meer te zeggen.

Monteurtje

Forumguru
Links voor binnenste remblok. @veejay. Ik weet niet wat octavia jij hebt. Mijn ervaring is 6-7 jaar VAG merken. Waarvan ruim 5 jaar Skoda. En ben nog geen sensor achter tegen gekomen bij de octavia.

bij onze O2 2005tdi zit er slechts 1 linksvoor op het remblok, en de andere zit rechts achter , verder heb ik ook geen aansluitingen hiervoor op de auto

VEEJAY

Forumguru
Achter ook, moest namelijk uitgezet worden ivm ferrodo racing blokken zonder indicator mogelijkheid.

Michel29

Nieuw lid
Weet iemand of je deze sensoren kunt vervangen, mijn lampje check brake pads brandt continu maar de rem blokken zijn nog niet op. En de garage zegt we knippen het door en verbinden het dan gaat het lampje niet meer aan. Maar dan kan ik hem dus ook niet meer gebruiken als ik nieuwe blokken monteer.

Skoda octavia 2.0 TDI 2008

geen probleem met de stekkerverbinding? bij ons was de stekker behuizinf=g gebroken na wieluitlijning, 2 dagen voor de vakantie, en na montage van nieuwe blokken rondom een week ervoor(toen was de stekker nog heel en geen probleem, na reparatie van de stekker was melding ook weg.

en het zijn eigenlijk geen sensoren, maar een draadverbinding,heel simpel en kort uitgelegd(en hopelijk helemaal kloppend); deze maken een verbinding,als de blok te dun is wordt er een verbinding naar massa gemaakt en zal er een lampje in cockpit/dashboard gaan banden.
als de stekker los is brand bij jou je lampje met rem check brakepads, dus of je blokken zijn (te) dun of je hebt een probleem met verbindingen naar je auto toe...

overigens zitten de indicatie draden niet altijd even diep , en als je een melding krijg zijn je blokken nog niet af, maar wel dun genoeg dat ze in sommige gevallen te heel kunnen worden en remwerking verminderd, en dat je binnenkort wel echte remproblemen kunt verwachten.
als je de remblok demonteert kun je soms de draad in het voeringsmateriaal kunnen zien,

Michel29

Nieuw lid
foto 1.JPG Ik heb het linkervoorwiel eraf gehaald. En nou blijkt de sensor kapot en geoxideerd, dus logisch dat het lampje brand. Nou kijken of dit vervangbaar is maar ik ben bang dat de hele kabelboom met twee aansluitingen vernieuwd moet worden.
foto 14.JPG foto 11.JPG foto 12.JPG foto 13.JPG foto 11.JPG

Antera

Donateur
anders kabels inkorten en netjes solderen kan er ook niks meer me gebeuren. Anders word het inderdaad een nieuwe kabel. ZAl even kijken in etka of het kabeltje vervangbaar is en wat het kost

Antera

Donateur
Kebel deze is los vervangbaar en kost € 30.35 vandaag de dag als je geen xenon hebt heb je xenon moet je die daaronder hebben

en gaat het alleen om de wielsensor kost deze € 72.89 met onderdeelnummer WHT 003 857

TL@

Forumguru
Toch leuk dat er een lampje gaat branden wanneer de blokken (bijna) op zijn. Mijn oude Astra (vorig model) ging gewoon gigantisch piepen wanneer je remde. Natuurlijk ook een manier om te laten weten wanneer de blokken op zijn :ahum:

Michel29

Nieuw lid
Dank je wel! Weet jij ook of deze makkelijk te monteren is. Hij gaat nml. achter het wiel bovenin de wielkas naar binnen en daar zit een rubberenafdekking zodat hij waterdicht is en ik weet niet of daar een stekker verbinding zit?????

zit deze stekker bij jou o2 aan de klauw vast, of zit het op het stripje aan de schokdemper?
volgens mij heb je het zelfde als ik bij mijn o2 had nl. ; huis van stekker gebroken, en hierdoor contacten slecht/verrot
kabel weet ik niet exact meer of die bovenin vast zat met een stekker, maar volgens mij kun je ook alleen pos 42 tm 45 vervangen, echter of dat rendabel en handig is voor ca €37 , moet je je dan wel afvragen.
succes ermee

Bovenaan Onderaan