Remblokjes voor

64rhfx

Senior Member
Hallo.

Als ik online zoek naar remblokjes kom ik verschillende soorten tegen. O.a. PR nummers en fabrikant codes. Hoe kom ik er nou achter welke ik moet aanschaffen?

Met vriendelijke groet, Alex
 

gehaktbal

Forumguru
1. Je kan je chassisnr doorgeven aan de leverancier, die kan een check doen
2. Je kan je chassisnr doorgeven aan de dealer, die kan jou een OEM-nummer geven. Op dit OEM-nummer kan je dan zoeken in de webshop
3. Vraag een mede-forummer om in een Skoda-onderdelencatalogus te kijken wat het juiste OEM-nummer is.
4. Haal je wiel van je auto af. Op je remklauw staat een merk zoals ATE bijvoorbeeld, dat kan een richting geven
5. Demonteer de remblokken en meet ze op. Vergelijk ze met de specificaties van de nieuwe-te-bestellen-blokken.
 

EdK

Forumguru
5. Demonteer de remblokken en meet ze op. Vergelijk ze met de specificaties van de nieuwe-te-bestellen-blokken.
En met deze optie heb je een kans van 99,9% zeker dat het goed gaat mits je je leesbril wel opdoet en degene die de bestelling pakt dit ook doet.....
Ja kost wat werk vooraf maar kan een hoop ergenis besparen...... :koffie:
 

gehaktbal

Forumguru
Haha eens @EdK Vind het zelf alleen altijd irritant om alles los te maken, terug te monteren, en daarna nóg een keer los te maken om het nieuwe te monteren.
Persoonlijk zie ik zelf dan liever achter 100% zeker het goede OEM nummer te komen en hierop te zoeken in de webshop, in combinatie met een enigszins gerenommeerd merk.
 

gehaktbal

Forumguru
Afdeling onderdelen wel hoor. Hangt beetje af welke dealer dat precies is.
Je kan een prijs opvragen voor de onderdelen zelf en daarbij vragen naar onderdeelnummer.
 

gehaktbal

Forumguru
1. Je kan je chassisnr doorgeven aan de leverancier, die kan een check doen
2. Je kan je chassisnr doorgeven aan de dealer, die kan jou een OEM-nummer geven. Op dit OEM-nummer kan je dan zoeken in de webshop
3. Vraag een mede-forummer om in een Skoda-onderdelencatalogus te kijken wat het juiste OEM-nummer is.
4. Haal je wiel van je auto af. Op je remklauw staat een merk zoals ATE bijvoorbeeld, dat kan een richting geven
5. Demonteer de remblokken en meet ze op. Vergelijk ze met de specificaties van de nieuwe-te-bestellen-blokken.
6. Ga naar een lokale auto-onderdelen winkel. Die kunnen je ook wel helpen.
 

Arjan1985

Forumguru
Ik heb ze kunnen opmeten vanaf de buitenkant. Wiel volledig indraaien.
Goed kijken naar de vorm en de hoogte. Is ergens een draadje over geweest paar maanden terug. Wat is je bouwjaar eigenlijk. Dat helpt ook.
En vaak is datgene wat als eerste bovenkomt bij winparts op kenteken de juiste. Alsnog dan even nameten

Ps hier de link. Heb even terug gezocht
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan