Remblokjes vooraan - PR-nummer?

Mijn remblokjes vooraan zijn aan vervanging toe.

Een vriend gaat dit voor mij doen, ik moet ze wel bestellen, maar er zijn 2 "types":
- ATE 13.0460-7200.2 - PR nummer 1LK
- ATE 13.0460-7184.2 - PR-nummer 1LJ, 1ZA, 1ZE

Nu zou ik het PR-nummer willen kennen van de voorremmen, kwestie van zeker te zijn. In bijlage hetgeen in het boekje staat, maar nergens 1LK, 1LJ, 1ZA of 1ZE. Kan ik dit elders vinden.

SK.jpg

Skoda Superb Combi 2012 2.0 TDI 140PK

Heb alle codes in het boekje ingevoerd op PR zoeker: http://prsearch.planetvag.com/. Geen enkele heeft iets met voorrem te maken.

Ik merk ook zonet dat er op het tweede plaatsje iets staat dat op het eerste niet aanwezig is (in de rode cirkel die ik getekend heb). Zijn dit de buitenste blokjes? Zou ik de blokjes kunnen opmeten met enkel het wiel eraf te halen?

Indien ja, wat meten/bekijken (zie plaatjes van 2 kandidaten)?

Capture.JPG
Capture2.JPG

Antera

Donateur
Word altijd meten en vergelijken helaas aan de PR nummers kan je niet de remmen aan herkennen wel kan je vaak iets afleiden aan de schijf diameter maar in jouw geval denk ik eerder het remoppervlak

Zonet skoda dealer opgebeld, zeer vriendelijk en efficient.
Code zou 1ZA zijn (prijs blokjes 125 EUR ...).

Zal waarschijnlijk wel juist zijn, echter ooit een verkeerd nummer doorgekregen door een VW dealer ivm andere wagen!

Indien nodig retourneren ...

Octavia32

Forumguru
Afgelopen maandag zijn de blokjes vervangen bij mijn dealer en zij gebruiken gewoon bosch remblokjes

vaggie

Lid
Ik bestel mijn remdelen altijd bij autopartsonline.nl (wel de premium kwaliteit) Meestal krijg je daar op basis van kenteken ook verschillende maten te zien. Zij bieden echter bij bestelling een check aan obv VIN nummer voor de juiste onderdelen. Dit heeft bij mij altijd schijven en blokjes met de juiste maatvoering opgeleverd.

Bovenaan Onderaan