Remblokken achter nu al versleten!

snapo6

Senior Member
Achter remschijven en remblokken zijn in dec 2013 vervangen (origineel) en nu na ca. 35k km zouden ze vlgs de apk vervangen (aanbeveling) moeten worden.
Mij lijkt dat te snel dus vermoed dat iets blijft hangen en daardoor blokken slijten.
Ben een rustige rijder met dito rijstijl!

Is mijn vermoeden juist of kan het ook iets anders zijn?

Gr, anoep

snapo6

Senior Member
Bedankt, filmpje is heel duidelijk.

Hoeveel km's kunnen de achter remblokken meengaan.

Joske

Forumguru
Fabia (wel met trommels achteraan), 160.000km en nog steeds de originele..
Vooraan remblokken (2e maal) en schijven op 130.000km

Jasper-RS

Forumguru
Ik heb bij mijn octavia RS onlangs de achterschijven en blokken voor het eerst vervangen bij 155 d km

oco1979

Forumguru
achterremmen gaan langer mee dan de voorremmen,als je deze eerder moet vervangen,klopt er iets niet.

Cordoba

Forumguru
Andere mogelijkheid is dat je wel voor nieuwe remblokken hebt betaald, maar dat deze niet gemonteerd zijn. Juist gisteren de remschijven bij mijn Fabia laten vervangen na 161.000 km niet omdat het direct nodig was, maar omdat het anders komend voorjaar wel zou moeten, en nu de blokken dicht tegen de slijtagegrens aanzaten, en ik toch al naar de garage moest voor de homokineet. Nu dus 1 keer pijn lijden in de portemonnee, en weer een retourtje naar de garage uitgespaard.

snapo6

Senior Member
Blokken en schijven zijn vernieuwd waar ik bij was door JB.

We kunnen dus concluderen dat er iets niet goed zit.
Ga eea verder onderzoeken want dit is niet normaal.

Cordoba

Forumguru
Duidelijk @snapo6 Ik wist niet dat je helemaal naar Dieverbrug gereden was, en er zijn veel garages met twijfelachtige reputatie/gedrag. JB ken ik niet persoonlijk, maar heeft een goede reputatie, als ik geweten had dat je bij Jos was geweest, had ik het niet eens geopperd, dat de remblokken mogelijk alleen maar op de rekening stonden.

rxr

Lid
Klinkt inderdaad dat je remklauw niet helemaal goed is. Ik had dit laatst op mijn motor en toen ik deze even los gehaald had, goed schoongemaakt had ging hij wel weel mooi soepel.

Afhankelijk van het model remklauw moet je het als het ware zien dat er doormiddel van remvloeistof druk op wordt gebouwd en dan wordt je remblokje tegen je schijf aangedrukt. Als hij wel goed uit gaat maar niet goed in blijft hij een beetje aanlopen.

Slijten ze gelijkmatig?

snapo6

Senior Member
Dat laatste moet k nog goed controleren alleen het weer is nu niet mijn grootste vriend!

Bovenaan Onderaan