Remblokken achter vervangen

Tachi

Actief lid
Ik keek even in de kennisbank, maar kon geen handleiding vinden. Is het makkelijk om de remblokken achter zelf te vervangen? En zijn er nog aandachtspunten als je toch je blokken aan het vervangen bent?

Maakt het uit of de schijven ooit te warm zijn geweest? Ze hebben zo'n lichte blauwe gloed. In het verleden had ik problemen met een vastzittende handrem door roest in de handremkabelvoering.

Beetje domme vraag misschien: Zit er bij een remblokkenset remblokken voor beide (achter)wielen?
Zijn er nog merken die jullie aanraden of juist afraden.

bobby45

Actief lid
Ja en set is en set.
Maar je zal de de zuigers terug moeten draaien.
Ik doe dit met en lijm tang voor de druk op de zuigers.
Met een waterpomp tang rechts om teug draaien.
De schijven ontroesten met een slijptol met en roest borstel er op.
Of nw kopen .
Letop skoda remmen zijn soms en ander type dan in de boeken staan.

Mijn advies vraag om hulp ga naar doe het zelf garage

bobby45

Actief lid
klopt zelfs beter oja eerst de boel schoon maken met dustie of wd 40 en de zuigers schoon maken

bobby45

Actief lid
Maar kun je sleutelen zijn wel remmen.
De vraag set je alles in denk ik dat je dit nog nooit gedaan heb.
Vraag om hulp s.v.p.
Zal de remvloeistof ook maar vervangen en weet je hoe dat moet?
Ed China doet en auto in 45minuten.
Wij niet

GJ M

Forumguru
Ik heb voor het terug draaien van de cilinders een handig setje bij brezan gekocht. Hierin zitten meerdere adapters welke te gebruiken zijn voor verschillende merken. Hiermee draait de cilinder gewoon terug, en geen gedoe met meerdere stukken gereedschap. Weet zo ff niet meer wat voor merk.

$_82.JPG

GJ M

Forumguru
Was rond de 50 euro kwijt. Was net toevallig in de aanbieding toen ik m kocht

Adoks

Senior Member
Je kan eigenijk niet zo heel veel fout doen met remblokken vervangen. Zorg dat je de remzuigers niet beschadigd met terugdraaien. Als je de remzuigers schoonmaakt, gebruik dan liever geen WD40 of zorg er tenminste voor dat de olie de keerringen niet raakt. Kan de keerringen aantasten. Indien nodig, licht schuren met zeer fijne korrel schuurpapier (bijv > 1200) of schuursponsachtig iets. Draai glijpennen met beleid vast.

Zuig overtollig remvloeistof af indien het boven max uitkomt. Je duwt tenslotte de remzuigers terug. Je kan het ook via de nippel doen.

Rustig inremmen en genieten maar weer.

Bovenaan Onderaan