remblokken en remschijven

Joske

Forumguru
Help,

heb zonet mijn bestelling gekregen via mister-auto. Een paar remschijven besteld en een stel remblokken. Had meerdere keuzes van dikte/diameter (de schijven ben ik 100% zeker dat ik de juiste heb, via oud topic hier). Maar hoe weet ik nu of ik de juiste blokken heb? ETKA helpt me ook niet verder, want daar staan 6 verschillende soorten remblokken tussen.. *zucht*

Ik heb volgende genomen:

Remblokkenset, schijfrem BOSCH 0 986 494 019

Remsysteem
Ate / teves
Toepassing
Vooras
dikte (in mm)
20
breedte (mm)
146
hoogte (mm)
55
technische informatie
Waarschuwingscontact inbegrepen
Maar nu zie ik ook staan op de site:
Remblokkenset, schijfrem
BOSCH - Ref: 0 986 494 005
Remsysteem
Ate / teves
Toepassing
Vooras
dikte (in mm)
17,2
breedte (mm)
141,8
hoogte (mm)
51,2 / 50,6
technische informatie
Zonder waarschuwingscontact
Hoe weet ik nu of ik de juiste heb? (kan ze niet onmiddellijk monteren :()

Of maken die afmetingen niet uit? En passen beide sets zobiezo?
Alvast bedankt, hoe sneller ik iets weet, des te sneller ik ze kan terugsturen onder mijn "weekje niet goed geld terug garantie"

Joske

Forumguru
Update: heb snel even velg afgehaald en gelukkig ontdekt dat ik de juiste set heb :-). Vraag me toch nog steeds af waarom er verschillende blokken staan in ETKA bij 1 diameter van remschijf?

Maar er zijn er precies veel weg op weekend aan de respons te zien...

Ronnie

Forumguru
Dat kan kloppen, het buitenste blok is groter dan het binnenblok; Dus let goed op bij de montage!!

Joske

Forumguru
Dat kan kloppen, het buitenste blok is groter dan het binnenblok; Dus let goed op bij de montage!!

Maar er zit toch maar 1 afmeting in 1 doos?? Begrijp het even niet zo goed.. Moet ik dan 2 soorten remblokken aankopen? En 4 opzij leggen of versta ik het nu echt niet :-)

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet welke remklauw je erop hebt zitten, in ieder geval bij een FSII zadel zitten er verschillende blokken in.
Deze heb ik er namelijk opzitten......

Ronnie

Forumguru
Er zit ook bij de FSIII verschil in.....
Ik heb de reparatiehandleiding bijgevoegd.

Tevens in het downloadcentrum geplaatst.

Bijlagen

• Fabia 1 FSIII Remblokken uit.doc
    294,5 KB · Weergaven: 39

Joske

Forumguru
Bedankt Ronnie! Zeer duidelijk, zal het morgen eens goed nakijken, nog maar net terug van mijn werk.. :sleep:

Bovenaan Onderaan