Remblokken en schijven vervangen

Wil graag mijn blokken en schijven gaan vervangen van mijn fabia 1.
Ik heb mijn geconstateerd dat er op de klauw fs3 staat.
De maat van de remschijf is dan 256mm.
Ik kan echter niet vinden welke maat blokken ik moet hebben..
Kan iemand mij hierbij helpen?
Wil graag de spullen bestellen maar wil wel de juiste spullen in huis halen natuurlijk.
 

Erik_NL

Forumguru
De maat remblokken kan ik niet terugvinden.
Het onderdeelnummer op de nota van de Skodadealer: JZW-698151A (€ 47,15 excl. 21 %BTW).
 
Iemand misschien die met het nummer van erik kan zien welke maat de juiste is?
Kom op mister auto wel het juiste nummer tegen maar niet met de juiste letter er achter.
Durf ook niet te zeggen waar dan de verschillen in zitten
 

Joske

Forumguru
Heb ze thuis liggen, zijn 2 formaten die jenodig hebt. Zitten wel in 1 doos. Remblok kant motor is kleiner.
 

Joske

Forumguru
dan heb je volgens mij artikelnummer 1J0698151D nodig, remblokken met slijtage-indicatie, zelfde nummer als er in mijn linkje stond van mister-auto.. Natuurlijk ga ik er dan van uit dat het remsysteem FSIII is, indien LUCAS zijn het andere dat je moet hebben.
het artikelnummer dat Erik_nl gaf staat er ook bij, maar daar staat de opmerking 'eco' bij, geen idee wat dat wil zeggen, misschien voor een Greenline ofzo?

ik heb ze daarnet er nog eens bij genomen (de blokjes) en qua grootte is er weinig verschil maar er zit verschil op qua bevestiging (zwarte clip en grijze clip). dus goed kijken bij demontage hoe ze er juist opzitten, ik heb zelfs velg gedemonteerd om de remblokken te kunnen meten, alsook de remschijven. Dan zag ik ook op het remzadel FSIII staan, dus wist ik dat ik de correcte schijven/blokken besteld had.
 
Blokken en schijven zijn erg versleten. Heb nooit een melding ontvangen dus betwijfel of er een slijtage indicatie op zit. Zag ook niet zo snel een draadje lopen eerlijk gezegd. Hoop dat het morgen droog is zodat ik nogmaals even de velg kan verwijderen om te kijken/meten.
Daarna maar bestellen en volgende week ergens de spullen gaan plaatsen.

Iemand bekend met spullen bestellen bij mister auto?
Leveren ze toevallig remreiniger en kopervet standaard bij een set blokken en schijven?
Zo niet heeft iemand een goed en goedkoop adresje?
 

Orange860

Senior Member
Tip: kijk even bij ATP Pollath uit Duitsland: topspul voor heel weinig geld!!! Aanrader is ook hun Mannöl. Olie kwam beste uit de test bij Duitse consumentenbond.

Let bij de remmen even op de setjes: blokken en schijven erg aantrekkelijk geprijsd!
 

Joske

Forumguru
remreiniger en kopervet wordt niet standaard meegeleverd, trouwens bij deze remschijven mag je niet schuren alvorens te plaatsen. Ik heb goede ervaringen met de site, heb er al meermaals besteld. Ook al probleempje gehad met niet te leveren onderdeel, is vervolgens kosteloos nadien toch nog verzonden geweest. Ben er tevreden van.

Ik heb ook geen slijtageindicator, maar waren goedkoper dan die zonder indicator, dus knip ik dat draadje er gewoon af..
 
Heb de blokken en schijven ondertussen binnen.
Vandaag aan de gang gegaan, wil ik de bouten los draaien van de remklauw heb ik daar niet de juiste maat inbus voor.

Weet iemand welke maat inbus sleutel ik moet gebruiken?
Scheelt weer een extra ritje naar de winkel....
 
Heb inmiddels een inbus 7 dop gekocht en de boutjes losgedraaid. Krijg nu echter de remklauw niet los.
Iemand tips om deze los te krijgen?
 
Ga morgen weer proberen.
Hoe kan ik deze het beste naar achter drukken?

Heb dit nog nooit eerder gedaan maar eens moet de eerste keer zijn!
 

Joske

Forumguru
Ik denk dat handleidong te vinden is in downloadcentrum. Zit nu op gsm kan niet in Elsa voor de moment ;)
 
Bedankt alvast voor je hulp.
In het downloadcentrum kan ik wel een beschrijving voor blokken vinden maar daar wordt niets beschreven over het terug duwen van de zuiger.
Na het verwijderen van de 2 bouten is de volgende stap het verwijderen van de remzadel.

Er mist dus iets in deze beschrijving of ik doe iets fout...
 

Ronnie

Forumguru
Met de 2 inbus 7 bouten verwijder je alleen de geleidebussen (verchroomd glad staal) voor de klauw,
Nu kun je met een grote platte schroevendraaier of bandafnemer de blokken zover mogelijk terugdrukken (gereedschap tussen schijf en blok zetten)Blokken eruit nemen(let op binnen en buitenblok zijn verschillend!!!!)
Dan kun je het zwevende gedeelte van de klauw losnemen en met een draadje ophangen aan de veerpoot( beschadig de remleiding hierbij niet!) Remschijf losdraaien(1 positieschroefje) en wisselen (eerst ontvetten met thinner of remreiniger!) en de zaak weer in elkaar schroeven. Pas op dat je de geleidestiften niet te vast draait,
de schroefdraad is vrij zwak!
Succes!
 
Bovenaan Onderaan