Bertusbier
Lid
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de voorste remblokken moet vervangen van mijn Fabia 1.
Komt ie:Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de voorste remblokken moet vervangen van mijn Fabia 1.
Komt ie:
Wiel demonteren, achterzijde remklauw 2 bouten M8/sleutel 13 (boven en onder aan klauw) losdraaien, dan gedeelte van klauw eraf schuiven (beetje wrikken), klauw ophangen met draadje aan veerpot of zo, maar niet aan de remslang laten hangen!,remblokken eruit nemen, remzuiger met grote waterpomptang of een koevoet (met een blokje ertussen) of iets dergelijks terugdrukken tot niet verder wil, beetje kopervet (tegen piepen)
op de nieuwe blokken aanbrengen en de zaak weer monteren.
Simpel toch?
Groet Ronnie.
Je bedoeld dan een wiel tegelijk.Goede uitleg maar wel een zijde tegelijkertijd, want bij het terug duwen van de remcup kan aan de andere zijde de remcup uit de klauw komen.
Je bedoeld dan een wiel tegelijk.
Zeker "Brembo's"?Yep klopt, bij een fabia tenminste. Ik ben 8 remcup's en 4 remblokken per remklauw gewent.
Ja Brembo 8 pot remklauw met 378 x 32mm remschijven.Zeker "Brembo's"?
Komt ie:
Wiel demonteren, achterzijde remklauw 2 bouten M8/sleutel 13 (boven en onder aan klauw) losdraaien, dan gedeelte van klauw eraf schuiven (beetje wrikken), klauw ophangen met draadje aan veerpot of zo, maar niet aan de remslang laten hangen!,remblokken eruit nemen, remzuiger met grote waterpomptang of een koevoet (met een blokje ertussen) of iets dergelijks terugdrukken tot niet verder wil, beetje kopervet (tegen piepen)
op de nieuwe blokken aanbrengen en de zaak weer monteren.
Simpel toch?
Groet Ronnie.
Dank U ! (bovenstaande heb ik Bertusbier per PM uitgelegd)......Mis eigenlijk nog 2 dingen in je verhaal
1 de remcups even schoonmaken aan buitenkant voor je ze terug drukt, dit vanwege kans dat keerringen door vuil defect zouden kunnen raken.
en 2 even het remvloeistof nivo controleren als nieuwe blokken erop zitten.
voor de rest een duidelijke uitleg waarmee ik zo aan de gang zou kunnen als ik niet wist hoe het moest.
Weinig toe te voegen aan de uitleg,heb het vorige week ook gedaan ( na de keuring waar de blokken nog net niet te dun waren bevonden )Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de voorste remblokken moet vervangen van mijn Fabia 1.
Aan beginnen??? Met een uurtje is het gefikst!!!Mannen bedankt voor de uitleg ik ga er het weekend aan beginnen.:xyxthumbs:
Komt ie weer:Het is gelukt was wel koud vanochtend zo op de stoep,maar nu heb ik weer een vraagje ik wil mijn remschoenen achter ook vervangen maar hoe verwijder ik de trommel?
Heb je de voeringen al vervangen? Gisteren bij mijn Fabia even nagekeken,We gaan het weer proberen bedankt .
Nee, na het losdraaien van de Torxschroef ,die de trommel vasthoudt,Nee nog niet ,mij te koud nu moet het buiten doen.:santa:
Moest je de remschoenen nog terug stellen om de trommel
te verwijderen?