In ben aan het onderzoeken voor welke systeem er kozen is bij de Fabia Greenline Combi, voor het terugwinnen van remenergie.
TIP: Lees verder als je in de achterliggende techniek geïnteresseerd bent.
Als basis zijn er enkele systemen:
-mechanisch/hybride
-elektrisch/hybride
1 mechanisch/hybride: (KERS)
zie:http://www.amt.nl/Nieuws/Slimme-vliegwielhybride-beter-dan-elektrische-hybride.htm
Een mooi systeem, maar kostbaar en zeker niet toegepast in de Greenline.
Siemens is ook al in vergevorderd stadium met een elektrisch/hybride remsysteem (Siemens VDO).
Dit zou mogelijk gecombineerd kunnen worden met remregeneratie in de toekomst
Zie: http://www.amt.nl/Achtergrond/Elektrisch-remmen-in-aantocht.htm
http://www.amt.nl/Video/Siemens-Electronic-Wedge-Brake.htm
De vraag is:
Hoe is de terugwinning van remenergie in de Greenline uitgewerkt?
Ia er een eigen ontwerp van het VAG-concern?
Kan iemand mij hierover meer info verschaffen (links, video's tekeningen) ?
TIP: Lees verder als je in de achterliggende techniek geïnteresseerd bent.
Als basis zijn er enkele systemen:
-mechanisch/hybride
-elektrisch/hybride
1 mechanisch/hybride: (KERS)
zie:http://www.amt.nl/Nieuws/Slimme-vliegwielhybride-beter-dan-elektrische-hybride.htm
Een mooi systeem, maar kostbaar en zeker niet toegepast in de Greenline.
Siemens is ook al in vergevorderd stadium met een elektrisch/hybride remsysteem (Siemens VDO).
Dit zou mogelijk gecombineerd kunnen worden met remregeneratie in de toekomst
Zie: http://www.amt.nl/Achtergrond/Elektrisch-remmen-in-aantocht.htm
http://www.amt.nl/Video/Siemens-Electronic-Wedge-Brake.htm
De vraag is:
Hoe is de terugwinning van remenergie in de Greenline uitgewerkt?
Ia er een eigen ontwerp van het VAG-concern?
Kan iemand mij hierover meer info verschaffen (links, video's tekeningen) ?