Remgeluiden

Haij forummers.... Ben ruim een half jaar trotse bezitter van een Octavia combi TDI-DSG .Ik had me een hele tijd terug aangemeld en sindsdien eigenlijk niet gebruik gemaakt van dit forum..:shocked: Nou ben ik 3 weken terug weer in de Skoda-garage geweest met een klacht betreffende remgeluiden ; Bij iedere rembeurt hoor ik "schavende remmen " In eerste instantie vertelde de chef-werkplaats dat de remmen warm moesten zijn , daarna hebben ze de remblokjes schuin gemaakt , waardoor de aanloop "rustiger " zou zijn :( Nou ben ik uiteindelijk zover dat de remmen dus nog steeds dat vervelende "schaaf-geluid " maken ...:mad: Iemand ervaring met schaaf-geluiden ??:biggthumpdown:

Nope, geen ervaring mee. Vreemd verhaal inderdaad. Klinkt dus schurend alsof er allemaal vuil in zou zitten ofzo? Maar het probleem is wel goed reproduceerbaar toch, de dealer kan het zelf neem ik aan ook horen bij een testrit? Dan moeten ze eens proberen te luisteren of het van voren komt of van achteren, en welke kant... Of maken alle remmen evenveel herrie?

Groeten en succes
L_en_K_fan

De chef-werkplaats heeft al 3x naar de remmen gekeken ; zowel voor als achter . Tevens diverse proefritten gemaakt . Tis idd. een soort schurend geluid alsof het ijzer op ijzer is .

Typhoon

Nieuw lid
Lijkt me heel irritant inderdaad. zal toch niet zo'n moeilijke oplossing mogen zijn lijkt mij.....
Als het is opgelost, wil je het dan wel plaatsen op forum?

OK, als je even googled op "remmen schurend geluid" vind je meer dan 1500 resultaten. Ik heb er een paar bekeken. In ieder geval blijkt het niet goed te zijn en niet te horen.

Check voor de zekerheid eens of je banden wel goed op spanning zijn. Die mogen best een dikke 2,4 bar hebben. In een reactie las ik dat bij iemand dit schurende geluid was opgelost door banden van te laag 1,9 naar juiste 2,4 bar op te pompen. Dit terwijl het geluid schijnbaar alleen bij het remmen optrad...!

Als dat het niet is, dan zou ik ook even naar een andere Skoda dealer gaan om te vragen of zij een beter/ander idee hebben van de oorzaak.

Grtsz,
L_en_K_fan

WanderZ

Actief lid
Klinkt als een steentje dat tussen je remklauw en schijf zit, maar alleen aanloopt bij het remmen.. heb ik ook wel eens gehad bij een Volvo V50.. erg irritant! Succes ermee!:xyxthumbs:

skodaboy

Forumguru
Klinkt als een steentje dat tussen je remklauw en schijf zit, maar alleen aanloopt bij het remmen..erg irritant!

ik heb dit een tijd geleden ook gehad,maar dan tijdens het rijden....
bij remmen verminderde het geluid,was dan even weg en kwam nadien weer terug:smiley29:

bij mij bleek er ook een steentje tussen de remklauw en de schijf te zitten,
de dealer heeft toen de boel moeten losdoen om het steentje er tussen uit te halen...:xyxthumbs:

Eppi

Nieuw lid
Hallo,

Tijdens de vakantie rijdend op de parkeerplaats in Besancon, na een fikse regenbui onderweg, ineens een geluid alsof er een trein over een wissel gaat (links voor). Door het stadje rijdend krijg je dan wel een gevoel van: dit klopt niet.
Auto op de krik gezet (dat was heel lang geleden, om precies te zijn in 1992) en geïnspecteerd maar niets vreemds te zien, wel dat schurende geluid van metaal op metaal te horen.
Later de boel nog eens nagekeken (remblokje prima in orde, geen schade te zien, remmen worden ook niet te warm), wat vuil verwijderd en tot slot een klapje met een stuk hout op de klauw en bidden....
Laat het nu verholpen zijn!

Dacht ik, want zojuist terug van vakantie vandaag weer (zij het minder) dat zelfde geluid.

Ik ga volgende week toch maar even naar de dealer, wie weet ook een steentje?

Laat het nog wel weten.

Constant

Erelid
Ik heb dit geluid drie keer meegemaakt bij mijn vorige auto (VW Golf), 2 keer waren de remschoenen op, 1 keer was het een vastzittende remklauw.

Verder heb ik dit geluid alleen meegemaakt als de auto lang stil had gestaan in koud en nat weer, maar dan is het remgeluid weg na de eerste keer behoorlijk remmen.

Ik heb bij het linker achterwiel ooit een "keihard kletterend" geluid gehad. Alsof je steeds keihard met twee pannendeksels tegen elkaar slaat. Pang Peng Pong.... etc etc.
Natuurlijk moest dat op vakantie gebeuren...! Ik dacht, zal misschien iets met wiellager zijn ofzo...

Dus wij naar een autogarage daar, 20 km gereden, en zul je net zien dat het geluid weer opgehouden is voordat je daar komt, én dat zoiemand geen woord Engels spreekt. Als je dan met handen en voeten dan een probleem probeert uit te leggen wat er niet meer is... Lastig verhaal...!

Later kwam het geluid wel weer een paar keer terug, en daarna is het helemaal weggebleven, waarschijnlijk ook een steentje wat er vanzelf weer tussenuit is gegaan.

Grtsz L_en_K_fan

Okki

Donateur
Ook bij mij tijdje geleden soms wel en soms geen irritant metaal schurend geluid. Er zat inderdaad ergens een steentje tussen.

De chef-werkplaats heeft al 3x naar de remmen gekeken ; zowel voor als achter . Tevens diverse proefritten gemaakt . Tis idd. een soort schurend geluid alsof het ijzer op ijzer is .

Nou , eindelijk is het probleem van de "schurende remmen" opgelost : Achter zijn nwe blokken gemonteerd en voila : ik hoor er niks meer van !!:yeah: Hulde voor Skoda "Arnold de Rijk "uit Roosendaal .

WanderZ

Actief lid
Nou , eindelijk is het probleem van de "schurende remmen" opgelost : Achter zijn nwe blokken gemonteerd en voila : ik hoor er niks meer van !!:yeah: Hulde voor Skoda "Arnold de Rijk "uit Roosendaal .

Dat meen je niet?!?!?! Zo makkelijk? En daar hebben ze een paar keer naar gekeken?? Pfff... apart!

Wel blij te horen dat het is opgelost, ik zou er gek van worden! haha

Dat meen je niet?!?!?! Zo makkelijk? En daar hebben ze een paar keer naar gekeken?? Pfff... apart!

Wel blij te horen dat het is opgelost, ik zou er gek van worden! haha
Blijkt dat nog niet eerder naar de achterremmen was gekeken.......omdat het moeilijk te localiseren was, dacht ik dat 't vóór te doen was..:icon_smile_question

Bovenaan Onderaan