Remmen Fabia blijven plakken, ondanks gangbare blokken!

Beste skoda liefhebbers,

Sinds een paar maand heb ik met mijn Skoda 1.9 sdi uit 2005(290.00km) plakkende voorremmen, als ik de rem hard intrap wanneer ik stil sta komen ze weer los.
Een paar keer zijn de remmen schoon gemaakt, toen de beide remslangen vervangen. Het probleem lijkt dan verholpen te zijn, toch komt het probleem weer terug. De trommel remmen achter worden niet warm.
Ken iemand dit probleem? zou het kunnen liggen aan: verkeerde schijven/blokken, abs-module, remlichtschakaar rembekrachtiger.... (soms plakt de rechterklauw meer als links, en soms is het het probleem ineens weer weg)

Graag jullie hulp, want ik(en de garage)kom er niet meer uit en wil nog graag de fabia blijven rijden!
alvast bedankt.

Rik

Maarten

Forumguru
Welkom hier Rooster!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

Bijde remklauwen lijken goed, en de zuigers gingen zonder problemen terug.

Wat ik wel heb ontdekt is, dat normaal moet je het rempedaal een paar cm indrukken voor dat je kunt remmen, bij mij zit hij er direct(!) op. Als je al met je kleine teen de rem bediend, remt hij al. Waarschaanlijk blijft hij er gewoon wat op zitten. Ik ga nu sterk denken aan de rembekrachtiger of de hoofdremcilinder. Wie denkt er mee?

Ronnie

Forumguru
Heb je ook gecontroleerd of de ABS pomp niet meedraaid? Om dit uit te sluiten even de ABS zekering op de accu losmaken.
Ik heb dit eens gehad met een Passat met een keihard pedaal, toen de ABS zekering eruit gehaald en het pedaal voelde (en werkte) weer normaal. ABS unit vervangen door een sloopexemplaar en het probleem was weg.

De rem voelt niet hard(gewoon normaal, alleen remt direct). Het lijkt wel of de rembekrachtiger een beetje er opblijft zitten. Maar ik zal het eens proberen.

Ronnie

Forumguru
Nee, dat gaat niet, vanuit het rempedaal gaat een drukstangetje in de rembekrachtiger, en aan de andere kant van het membraan gaat er weer een drukstangetje in de hoofdremcylinder, de pedaalweg wordt dus bepaald door de weg van de plunjer in de hoofdremcylinder. Zou je het drukstangetje langer of korter maken verander je alleen de stand van het rempedaal.

engin

Nieuw lid
Beste Rik,

ben bijna zeker dat het de hoofdremcililinder is die niet meer goed functioneert. Ik heb hetzelfde gehad namelijk.

YES, probleem opgelost!

Het bleek de rembekrachtiger tezijn! iemand op een ander forum had precies het zelfde met zijn fabia. Gelukkig maar ander anders hadden we eerst de hoofdremcilinder vervanger en abspomp.

Bovenaan Onderaan