Remmen vervangen

technobear

Actief lid
Ik vraag me af wat de afmetingen en diktes zijn van de originele remmen (voor en achteraan) in een O2 combi RS van 2006?

Via onderdelensites kom ik verschillende merken en diktes tegen...

Joske

Forumguru
Al gekeken wat er op de remklauw staat? FSIII of zoiets? Zal eens kijken in ETKA. Motorcode?

Joske

Forumguru
FSIII is niet correct.

Alleszins TEVES vooraan en LUCAS achteraan. Origineel is de afmeting als volgt vooraan: 312*25mm 16"

Jee13

Forumguru
312 mm voorzijde, 286 mm achterzijde dacht ik

Ik weet niet of er verschil zit bij RS tussen diesel en benzine?

Joske

Forumguru
bij RS is het hetzelfde

bij gewone octavia, is de diesel zwaarder uitgevoerd qua remmen. (vooraan)

280*22mm voor de benzine en 288*25mm voor de dieseluitvoering

technobear

Actief lid
Ik heb op een andere site BREMBO's gevonden, ik neem aan dat je over het algemeen kan aannemen dat deze de beste remmen maken, niet?

Noord26

Forumguru
Wat is 'beter'? Ik vind remmen die doseerbaar zijn het prettigste en op einde echt blokkeren..

Had in het verleden een motorfiets met die op brembo's stond, maar toen ze aan vervanging toe waren voor origineel gegaan en dat vond ik beter. Prettiger te doseren.

Brembo is zeker niet het beste wat verkrijgbaar is overigens. In de praktijk weet 75% van de gebruikers geen eens hoe hard men wel niet kan remmen, zeker op nat wegdek. Doe maar eens een aanvullende rijtest zou ik zeggen om eens te voelen wat je auto kan voordat je er een ander merk of type rem op gaat leggen.

Joske

Forumguru
Kijk eens op misterauto.be daar staan de Bosch schijfremmen ook goed geprijsd. Daar heb ik ze gekocht voor de Faab. Heel tevreden van de service daar.

Joske

Forumguru
en als je Brembo kiest geeft hij zelfs maar 255mm aan voor achteraan.. daar komt de onderdeelnummer niet overeen.

de nummer (origineel) is 1K0615601AD volgens ETKA, deze vind je ook terug bij de Bosch remschijven. 4 mm gaat het verschil niet maken.

Joske

Forumguru
@Joske: en nu we toch bezig zijn wat schrijven ze voor,voor een octavia 4x4 1.9tdi BXE van 2008? ;)
ik vind zowel de 288 * 25mm terug als de 280 * 22mm terug voor de Octavia's van dat jaartal.

Dan zou ik eens een foto van je sticker met optiecodes (kofferbak) moeten zien of ik daar de benodigde codes uit kan halen. Is ook TEVES vooraan (remklauw) en LUCAS achteraan.

je ziet ze trouwens beide staan (diameters) als optie voor jouw wagen:

http://www.mister-auto.be/fl/remsch...mbi-1z5-1-9-tdi-4x4-105pk_v18481_g900007.html

EdK

Forumguru
Heb je je wel eens verdiept in de remblokken ?
Mocht je voor je gevoel nu te weinig remkracht hebben dan kan het wel eens zo wezen dat de blokken vrij hard zijn
Kies je daartegen voor zachtere blokken dan kan dit al een wereld van verschil zijn met dezelfde klauwen en schijven.

Dit was mijn ervaring ooit eens met een BMW K75 RT ( wereldbak ) daar ik het idee mee had dat ze niet remde, en hiermee toen pratende bij de dealer net voor een servicebeurt stelde hij voor om er zachtere blokken in te zetten.
Affijn het was een wereld van verschil en betaalde ook nog eens maar de helft van de prijs ( service werd dat genoemd )

skodaboy

Forumguru
@Joske, dank voor de info,het was eigenlijk gewoon uit intresse dat ik het vroeg..:D

de 02 4x4 zal gewoon op de 'standaard' remmen staan,zoals een gewoon octavia tdi..;)

Joske

Forumguru
vast wel, zoals reeds aangegeven: een TDI heeft zobiezo zwaarder uitgevoerde remmen vooraan dan een benzine-versie.

ach en weet je het tegen de volgende keer niet meer, vraag je het gewoon opnieuw é ;)

Interessant , ik denk dat mijn 2006 o2c dezelfde hebben . Vraagje @ Joske geeft mijn auto ook aan als de blokken op zijn ? Denk dat ze bijna op zijn .

Bovenaan Onderaan