Remmen

Skoda555

Nieuw lid
Goede nacht ik ben nieuw hier. Ik had een vraagje weet iemand welke merk van de remmen goed zijn voor skoda fabia 2004? Alvast dank u wel

Cordoba

Forumguru
:crazy: Fabia I is geleverd met verschillende merken remsystemen, (of was het nu de rembekrachtiging?) en het gebruikte merk is niet zomaar terug te herleiden via bouwjaar of uitvoering/motorisering, in elk geval zat 'Skoda' daar als merk niet bij.

Skoda555

Nieuw lid
Ik moet remblokken en schijven vervangen weet dus niet welke merk goed is. Bij de ene garage zegen ze dat ik 600 euro kwijt ben samen met achterkant bij andere 175 euro. Ik wil wel voor 175 doen maar ben bang dat ik al na 1 week problemen ga krijgen en 600 beetje veel.

polf

Senior Member
Ik ben zelf meer van de merken: Brembo, TRW,ATE en Ferrodo. Gerenommeerde merken welke ook als OEM delen op nieuwe auto's gaan. Site's als mister-auto,carpartsdirect en mijnautoonderdelen laten vaak een eenvoudig prijs vergelijk zien. Ik zag zo snel wel dat er verschillende grote schijf en remblok uitvoering zijn. Je zal wel zeker moeten weten (= meten) dat je de juiste delen besteld.

Op mijn Octavia heb ik Brembo schijven met Ferrodo blokken rondom gezet en deze combi is uitstekend. Geen fading meer wat de OEM combinatie blok/schijf wel had.
Neem geen sport schijven of extra performance als je er niet de rijstijl voor hebt want het geeft meer herrie,slijtage en trilling.

Succes, Polf

Skoda555

Nieuw lid
Ja het gaat om remschijvem en remblokken. Weet iemand of het goede combinatie is remblokken van trw en schijven van Bosch ?

Skoda555

Nieuw lid
En nog een vraagje als remmen op zijn word het dan niet aangegeven op het dashboard van fabia bouwjaar 2004?

KWc

Lid
ben ook wat aan het rondkijken op mister auto
schijven (geventileerd) Bosch 98 EUR (incl korting 68%)
schijven (geventileerd) Brembo of ATE +/- 50 EUR

iemand enig idee waarom Bosch meer dan dubbel zo duur is voor zelfde schijf? Voor andere onderdelen kosten ze nagenoeg hetzelfde

Bovenaan Onderaan