Remmen

niek

Lid
Vorige week onderhoudsbeurt laten doen, en zowel voor als achter de remmen laten vernieuwen. Nu valt me ineens op dat ik s´ochtends als de auto heeft stil gestaan het rempedaal voor het starten nog maar amper kan induwen. Vergelijkbaar met als je de rem nog een paar maal induwt nadat de motor al is uitgezet. Iemand een idee hoe dit ineens kan?

Niek

skodaboy

Forumguru
is mij bij de 02 ook al opgevallen dat het rempedaal hard(er) aanvoelt s'Morgens.
ik vermoed dat hier het koude weer voor iets tussen zit,want ik 'merk' het alleen maar in de koudere periodes van het jaar..
de rembekrachtiging werkt via een vacuum op de draaiende motor.

niek

Lid
Zou kunnen maar ik heb hier eerder nooit last van gehad, en het viel me pas op nadat die terug kwam van de garage.

niek

Lid
Topicje even afronden, nu een paar weken later nergens meer last van. Vreemd want het viel echt de eerste paar dagen op nadat alles was vervangen. Maar het baasje is weer gelukkig.

Bij die beurt ook de draagarmrubbers laten vervangen omdat mijn auto bij hobbels en bochten net een spookhuis was met dat gekraak. Was eigenlijk redelijk prijzig, maar het verschil is echt heel groot. Ook het lawaaierige dieselgeluid van de 1.9 TDI is na het vervangen van de rubbers aanmerkelijk minder.

NIek

EdZ

Donateur
Bij die beurt ook de draagarmrubbers laten vervangen omdat mijn auto bij hobbels en bochten net een spookhuis was met dat gekraak. Was eigenlijk redelijk prijzig

Als ik zo vrij mag zijn....wat is redelijk prijzig? Ik hoor ook nogal wat gekraak (nog niet in bochten)....

niek

Lid
Zo vrij mag je zijn, ik weet de exacte prijs even niet, maar het was zo rond de 400 euro. Nota heb ik nog wel, dus zal nog eens kijken. Met de grote beurt en remmen erbij was het een bedrag dat je niet te vaak wilt betalen. Maar nogmaals, het verschil is wel merkbaar. Minder lawaaierig motorgeluid en dat kraken was bij mij op koude dagen wel erg irritant. Alles bij VAG Nuenen laten doen.

niek

Lid
Die 400 euro was niet met grote beurt en remmen, was dat maar waar. Dat waren de draagarmrubbers voor en achter.

niek

Lid
Nee, alleen de rubbers samen inclusief uurloon ongeveer 400 euro. Daarom schrok ik er ook van. Rubbers zelf kosten niet zoveel maar het schijnt niet weinig werk te zijn.

Cordoba

Forumguru
was dit niet vooraf met je besproken?
Volgende keer gewoon vooraf even een mailtje sturen met vraag om wat het je gaat kosten, dan weet je het vooraf en Vagtechniek houdt zich netjes aan een afgesproken prijs, en als er tijdens het werk ineens iets bijzonders te voorschijn komt, krijg je een telefoontje en kun je beslissen wat er moet gebeuren.

niek

Lid
Ze hebben me keurig gebeld, mijn ervaringen met VAG Nuenen zijn altijd positief. Maar ik had alleen niet verwacht dat het zo prijzig zou zijn. Mijn auto was er toch voor de beurt en de remmen dus besloten om alles maar te laten doen.

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat ze ingeschat hadden dat je ongeveer de prijzen wel wist. Overigens ook wel eens het omgekeerde gehad, rekening die veel lager was dan afgesproken, terwijl wel alles was gedaan. Toen ik aan de balie de rekening bekeek, zag ik ook waarom: Lucas was een stuk vergeten in rekening te brengen, ik weet niet meer of het nu het vervangen van draagarmrubbers was, of iets anders, maar hij was een post van 180 € vergeten, dus maar even gevraagd, en toen heeft ie de rekening maar even aangepast.

Overigens ook als een klus tegenvalt in tijd, betaal je de afgesproken prijs, en als het meevalt ook, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Alleen als ze extra zaken tegenkomen, dan verandert de rekening, maar extra werk/kosten worden altijd vooraf met je besproken.

niek

Lid
Dat kan ook, maar ik rij minimaal 35.000 km per jaar en dat is me net te veel voor de hele tijd een stampende radio :banghead:

Bovenaan Onderaan