Remmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Hi Guys :)

Als jullie deze remmen zo zien, zien ze er dan ok uit?

En wat ik me afvroeg, dat roest bovenop, bij de pijl, hoort dat?

Bijlagen

• remLV2.JPG
    remLV2.JPG
    78,3 KB · Weergaven: 67

Desperado

Forumguru
Zier er prima uit zo op het eerste gezicht.
Roest hoort niet natuurlijk, maar het wel normaal dat daar roest zit.
Helaas is dat niet te voorkomen.

nemo

Senior Member
En wat is dit? En ziet het er goed uit?

Bijlagen

• bandLA.JPG
    bandLA.JPG
    80 KB · Weergaven: 58
Remmen zien er ok uit, lijkt me geen probleem.

2e foto is een achterdemper? Lijkt er wel op alsof de auto opgekrikt is?

van_der_P

Senior Member
Hi Guys :)

Als jullie deze remmen zo zien, zien ze er dan ok uit?

En wat ik me afvroeg, dat roest bovenop, bij de pijl, hoort dat?

Om te controleren of de schijven nog goed zijn, zul je ze met een schuifmaat moeten opmeten. Het gaat om de dikte van de schijf, en hoe dik die moet zijn staat meen ik ergens op de schijf. Maar zo te zien hoef je geen zorgen te maken. ;)

neoproject

Actief lid
Dat roesten kan zeer snel gebeuren heb ik gehoord. Zelfs direct na het rijden in de regen. De volgende keer dat je rijd hoor je een schurend geluid dat na een aantal keer remmen stilletjes verdwijnt, dat is de roest die je wegschuurt van de remschuif heb ik me laten vertellen. Is volgens mij een estetisch probleem waar vooral mensen met velgen mee te maken krijgen. Met wieldeksels zie je de schijfremmen nt zo goed.

Desperado

Forumguru
De roest die je weg hoort "schuren" is wat er op het loopvlak ontstaat.(idd heel erg snel, en ook heel erg snel weer weg als je remt)
De roest op de bovenzijde blijft gewoon zitten en kan geen kwaad.

van inkel

Forumguru
En wat is dit? En ziet het er goed uit?

Bovenaan je schokdemper zit een stootrubber, deze is bij jouw afgescheurd. Normaal zitten er nog een of twee ribels onder en daaronder zit dan een hoes die je schokdemperstang beschermt.
Echt kwaad kan het niet maar maak wel regelmatig de bovenkant van je schokdemper schoon. Dan komt er minder vuil tussen de oliekeerring en de schokdemperstang.
Maar bij de volgende beurt ff laten vervangen (beter voor de levensduur van je schokdempers).

purk

Senior Member
kan allebij geen kwaad, roets hoort gewoon op die plek en zal veel erger worden.
Doe schuimblokken zijn er voor dat je bij vollebelading niet verder dan die schuimblokken kunt door veren.

Ik zou ze persoonlijk een keer laten vervangen om je schokbrekers te sparen.

van inkel je was me voor............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan