Erg gaaf zo'n dik en stoer autootje!
Mooi gedaan dat interieur. Knapt ie flink van op.
Hoi, deze verbruikt geen olie, of i.i.g. niet meer dan normaal. De verhalen ban 2 liter blok zuipt olie ken ik ook, maar ik heb een goede gelukkig. Wel slechte waterpomp, deze breekt door, (schoepenwiel) met als gevolg ook koppakking, maargoed dat kan bij elk blok gebeuren. Ik vind hem fijn rijden met al dat kopel trekt hij vanuit elk toerental vlot door. Verbruik valt mee, zeker 1:12 en kan veel netter nog maar ik rij er te vlot meeToch wel superlink van het moederconcern dat door het Meccano-principe e.e.a. zo is over te zetten en ondanks dat, ieder merk apart een totaal ander image heeft behouden.
Andere vraag: Hoe is het olieverbruik van de 2.0? Ondanks dat ik uiterst tevreden ben over mijn superstandaard 1.4 MPI Combi kijk ik nog steeds steels uit naar zo'n 2.0. Het lijkt mij de ideale "sleeper": je kunt de anderen even verrassen als het nodig is. Maar dan zou er voor mij ook nog een open dakje in moeten zitten. Ik blijf dus om mij heen kijken .
Moet er wel bijzeggen dat ik toen superveel pech had dat de temp meter naar koud ging, dus ik dach ik kijk later wel even.... Maar was wasrschijnlijk een luchtbel door de hitte, onverklaarbaar hoe, maar hij kookte dus en alle koelvloeistof spoot eruit. Koppakking hoeft dus niet stuk te gaan van defecte waterpomp maar ik reed dus te lang door door de koelmeter die ook uitviel. Wil niemand bang maken vandaarHoi, deze verbruikt geen olie, of i.i.g. niet meer dan normaal. De verhalen ban 2 liter blok zuipt olie ken ik ook, maar ik heb een goede gelukkig. Wel slechte waterpomp, deze breekt door, (schoepenwiel) met als gevolg ook koppakking, maargoed dat kan bij elk blok gebeuren. Ik vind hem fijn rijden met al dat kopel trekt hij vanuit elk toerental vlot door. Verbruik valt mee, zeker 1:12 en kan veel netter nog maar ik rij er te vlot mee
Hoi, klopt wel ja de wielen knallen er wel uit. Maar auto moet ook opvallen tussen alle standaard Opa&oma grijze Fabia's Twijfelde eerst nog over Cross Polo Bbs 17inch, ook heel mooi maar ik vond de superturismo die er nu op zit toch stoerder.Ziet er gaaf uit hoor, maar ik vind de velgen een beetje druk.
Dat is mijn mening, en die mag je naast je neerleggen.
Zuiniger rijden bij hogere buitentemperatuur heeft te maken met dunnere olie (en geen airco die alleen met warm weer wordt ingeschakeld) en sneller op temperatuur komen van de motor.
@Fabia 2.0 mk1 Zo te zien heb je extra stootstrips op de deuren geplaatst, krijg je de lak tussen de stootstrips goed schoon? Waarom niet de originele vervangen door deze bredere stoere strips?