Remote park assist

Pitchh781

Nieuw lid
Ik sinds deze week een nieuwe Kodiaq Sportline met in parkeer pakket. Ben benieuwd naar de ervaringen. Het is mij nog niet gelukt om dit aan de praat te krijgen. Zou via een app moeten maar ik zie niks. Mis ik iets?

Frozen

Nieuw lid
Bedoel je dat je zelf niet in de auto zit? Die functie heb ik ook niet gezien...ik krijg het automatisch in parkeren als ik zelf wel in de auto zit trouwens ook zelde gestart...

Pitchh781

Nieuw lid
Ja idd. je kan dan de auto besturen via de app. Ik heb dat automatisch in parkeren nog niet getest als je in de auto zit. Werkt dat een beetje?

Ik dacht dat het alleen het met losse handen parkeren betreft. Èèn keer gebruikt overigens. Veel te traag ;)

Maar met een app de auto laten rijden zit er niet in volgens mij.

Zorbathagreek

Nieuw lid
Ja idd. je kan dan de auto besturen via de app. Ik heb dat automatisch in parkeren nog niet getest als je in de auto zit. Werkt dat een beetje?
Werkt echt top, blijft het wel iedere keer spannend vinden vooral laatste handeling als auto nog een stukje naar voren gaat,persoonlijk iets te dicht op de auto voor je. Maar gebruik het weinig moet ik zeggen meer gekocht voor vrouwlief...

Marchel1

Actief lid
Werkt prima, zelfs op een terrein met grind een garages zonder parkeervakken. De auto rijdt keurig zelf het terrein op door een smalle uitrit en parkeert strak voor de juiste garagedeur. Het manoeuvreren en dan heel kort voor een schutting op muurtje stoppen blijft spannend.
Zover ik weet kan dit alleen als je zelf in de auto en achter het stuur zit.

MikeyMan

Senior Member
Werkt prima, zelfs op een terrein met grind een garages zonder parkeervakken. De auto rijdt keurig zelf het terrein op door een smalle uitrit en parkeert strak voor de juiste garagedeur. Het manoeuvreren en dan heel kort voor een schutting op muurtje stoppen blijft spannend.
Zover ik weet kan dit alleen als je zelf in de auto en achter het stuur zit.
Dat is het hele punt van remote park assist. Dat je naast de auto staat.

Marchel1

Actief lid
Grappig. Ik zie als ik nu een Kodiaq samenstel en een parkeerpakket neem er ook Remote Park Assist bij staan naast ook Trained Park Assist.
Als ik in de handleiding kijk van mijn Kodiaq (okt 2024) dan heb ik wel Trained maar geen Remote. Is dit iets nieuws of staat er weer eens iets vermeld wat niet geleverd wordt.
Ik was dus in de war met Trained Park Assist en wist niet van het bestaan van Remote Park Assist.

Pitchh781

Nieuw lid
Helaas ik kom er achter dat deze er toch niet inzit. op internet stond het wel bij het samenstellen maar niet in de documentatie prijslijst van oktober. Vanaf december is het wel mogelijk maar de optie is dan ook zo'n 200 euro duurder geworden.

Marchel1

Actief lid
Met de krappe parkeervakken (of grote auto's) tegenwoordig kan het best handig zijn om op die manier je auto ergens tussen te persen waar je normaal niet meer in of uit kan stappen.
Moeten wel de sensoren eerst een beetje minder enthousiast ingrijpen natuurlijk.
Geintje. Ik zie het ook niet zo, zeker omdat je met je app binnen 5 meter van de auto moet blijven.

MikeyMan

Senior Member
Zitten daadwerkelijk andere dempers onder. En in comfort stand word je er idd vrij snel wagenziek van. Hoor ik van mijn vrouw.

ebu

Nieuw lid
Zitten daadwerkelijk andere dempers onder. En in comfort stand word je er idd vrij snel wagenziek van. Hoor ik van mijn vrouw.
Ik zag dat ik hem in het verkeerde draadje had geplaatst en heb hem ergens anders neergezet, maar bedankt voor je snelle reactie

Allemaal wel leuk laat ze eerst maar de app verbeteren het is nu echt een van de slechtste app die ik in jaren heb gezien. Geen melding bij een volle accu geregeld geen update van de accu percentage, bij rijgegevens miste ik laatst een dag. Rommel is het, en na de laatste update van afgelopen week is het niet beter geworden eerder slechter. En dan nog in laten parkeren? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt

EdK

Forumguru
Ze moeten gewoon helemaal stoppen met apps bij wagens !
Levert alleen maar ergenis op bij velen eigenaren terwijl alle gegevens ook gewoon in de wagen af/uit te lezen zijn...
En ja heb ook de Skoda app en als ik hem 3 keer per jaar gebruik dan is het ergggggg veel.

Mooie is dat als ik smorgens de wagen instap de startknop indruk de motor gaat lopen en ik van A naar B kan rijden.
En daar heb ik hem voor gekocht .............. :pieker:

MikeyMan

Senior Member
Mwoh... Het starten van de voorklimatisering is wel een grote pre hoor..

De rest interesseert me niet zo gek veel.

EdK

Forumguru
Ach ik stap in en ik start de wagen en zet de stoel en stuurverwarming aan en na 2 min geven die al genoeg warmte af om het behaaglijk te hebben...
Maar goed ik kom uit de tijd dat je een vuurkorf in de wagen moest zetten in de winter om de wagen warm te krijgen.......

Bovenaan Onderaan