Remote versterker aftappen

guillaupa

Senior Member
Hallo iedereen.

Ik heb in mijn fabia II facelift de standaard swing radio.
Graag wil ik mijn vroegere sub en versterker weer inbouwen.
Ondertussen heb ik al een high-low converter, maar zit ik een beetje in de miserie met mijn remote kabel.

De radio wil ik niet veranderen, al zeker nu niet.
Dit gaat niet over geld hebben of niet. Ik wil de standaardlook behouden zoals die nu is.
Ik ben blij met de radio die ik nu heb en wil geen honderden euro's uitgeven voor een andere radio, alleen daarvoor.

Ik heb al gelezen om de 12v die van de batterij naar de versterker loopt ook te overbruggen naar de remote en een schakelaar tussen steken, maar dat is uit den bozen.
Daarna heb ik al gelezen op het kabeltje van de antenne, maar ik kan deze niet vinden.
Hebben jullie een mogelijkheid voor ogen?

Bedankt
Groeten

guillaupa

Senior Member
Op zich is dat niet moeilijk te vinden.
Maar de aansluiting van een extra draad op een zekering, hoe doe je dat eigenlijk?

Spierings

Forumguru
Je kunt meten wat een geschakelde voeding is en dan kun je hem met een originele connector in de zekeringkast zetten of je knoopt hem aan een draad.

andrehj

Forumguru
In plaats van te knippen in je bedrading, kun je beter een dergelijk aftakelement gebruiken:
107382-5%20MIDI%20zekeringhouder%20extra%5B1%5D.jpg

Overigens vraag ik mij ten zeerste af, of je hier wel aan moet beginnen, als je dergelijke basic vragen hier komt stellen. Zeker naar een versterker zijn de stromen behoorlijk hoog, en slechte (of onjuist gedimensioneerde) bedradingen zijn zo'n beetje de belangrijkste oorzaak van autobranden.... :pieker:

guillaupa

Senior Member
Bedankt voor uw reactie en foto.
De versterker inbouwen, kabels doortrekken en correct aansluiten is geen probleem.
Ik heb dit in mijn vorige wagen zelf gedaan en in een auto van vriend. Ik ben altijd secuur in dat soort werken.
Het enige waar ik mij vragen bij stelde was waar ik de remote moest op aansluiten.
En trouwens, al leren doet men denk ik. En als men een beetje deftig werkt bij de aansluitingen tussen batterij en zekering en aan de versterker, kan er niet veel mis gaan.

Ik ben blij met uw foto, ik wist niet dat dit bestond. Hopelijk kan ik de versterker toch wel inbouwen aangezien ik dit niet kende ... :thinking:

turboturbo

Forumguru
Handige dingetjes @andrehj ik wist ook niet van het bestaan af! (Zit nog een beetje te broeden op een USB poortje voor voeding telefoon te maken in het dashboard)

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
. En als men een beetje deftig werkt bij de aansluitingen tussen batterij en zekering en aan de versterker, kan er niet veel mis gaan.
:thinking:
Kan altijd iets misgaan ;)

Heb ook wel eens een deftig weggewerkte kabel gezien met de zekering aan de kant van de versterker.....

guillaupa

Senior Member
Idd, dat is zeker. Je zou soms verschieten van sommige installaties en gepruts :eek:
Maar op dat vlak ben ik volledig mee :D
Maar die "add a circuit fuse" zijn wel super handig!

guillaupa

Senior Member
Ja maar de grote vraag die ik mij daarbij stel is of bij een simpele aansluiting met rf+, rf-, lf+, lf- de module uit zichzelf via remote de versterker aanlegt? Want in dat geval heb je 4 ingangen (af te tappen aan de bedrading van de speakers) en 3 uitgangen rca en remote.

Bovenaan Onderaan