Rempedaal blijft hangen

Desperado

Forumguru
Zo af en toe blijft mijn rempedaal onderin hangen en blokeert daarmee ook de remmen.Het gebeurt alleen bij langzaam rijden bijvoorbeeld in een parkeergarage en bij rustig remmen.Bij gewoon stevig remmen is er niks aan de hand.Tot nu toe ging het pedaal na een tel of twee ook gewoon weer los al dan niet door er een tik tegenaan te geven.
Zijn er meer mensen die dit hebben of weten wat dit kan zijn?
 

Sportline

Senior Member
Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad. De remmen werken perfect. Heb alleen wel 2 weken geleden met de vrachtwagen vasterem gehad waar toen de vlammen uit kwamen. Maar dat liep gelukkig goed af.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat is schrikken met die truck. Met de auto is het ook doodeng!

Heb jij nog vertrouwen in je remmen?

Riekt wat mij betreft naar een vervuilde of gecorrodeerde hoofdremcilinder!

Hevel en dingen wel gesmeerd?
 

Desperado

Forumguru
De hele remmerij is kortgeledn nog los geweest en gereinigd.
De hoofremcilinder is nog een optie om te bekijken.
 

Gieliovd

Forumguru
Remcilinders/zuigers zullen niet je pedaal vastzetten. Dit moet je ergens bij het pedaal of er vlak achter zoeken.
 

Desperado

Forumguru
Zolang het niet erger wordt laat ik het denk ik eerst maar zo.
Tenzij het makkelijk te vinden is dan pik ik het dit weekend nog even mee.
 

vanofwegen

Nieuw lid
He dat hebben wij ook gehad Felicia uit 99.
het bleek een scharnier in het pedaal te zijn.
pedaal vervangen alles ok.

veel succes.
Bobbejaan
 

Waldo

Nieuw lid
Hey dit probleem heb ik ook, en dan vooral als het zomers weer is zoals nu.
In de ochtend als de auto in de schaduw staat valt het nog mee, maar als ie in de zon heeft gestaan dan is het zeker raak.
Ik heb het ook in de winter gehad, als het echt koud is, niet met het afgelopen kwakkel wintertje.
Maar ik lees dus dat het pedaal vervangen moet worden?
Bij de garage kennen ze dit probleem niet, en kunnen het ook niet vinden.
De remmen worden elke keer bij de beurt helemaal nagekeken, omdat ik blijf aangeven dat ik last heb van dit euvel.
Verder ben ik zeer tevreden over mijn Felicia, alleen van dit rare euvel krijg ik de kriebels :(.
 

Gieliovd

Forumguru
Goeiedag Waldo, welkom op het forum.

Het is belangrijk eens te bekijken waar het probleem zit. Is het je pedaal + scharniering of zit het verder in de hoofdremcilinder?

Zulke dingen zijn belangrijk. Remmen zijn toch dingen waar je niet mee wilt klooien.

Sterkte.
 

Desperado

Forumguru
Wat mij er ook bij opvalt is dat mijn Felicia minder fel remt als die van mijn zwager.Nou heeft die wel nieuwe schijven en blokken, dus dat kan ook nog invloed hebben natuurlijk.Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het alleen in het pedaal zit.
 

Waldo

Nieuw lid
Ik ga straks nog even bij de garage langs, en zal het nog even overleggen.
Nu ga ik met dit warme weer vaker op de motor weg, maar soms moet je wel met de auto.
Remmen doet ie gelukkig nog steeds, en wel goed, alleen een beetje te lang ;)

Wel opvallen dat ook mijn auto van 1999 is net zoals de auto van vanofwegen; zou het een productie foutje zijn?
 
Wat is het probleem?
Een rempedaal wat niet terugkomt als je het intrapt?
Is voor mij een bekend probleem, heb ik met beide Felicia's gehad, en reken maar als je daarmee met 30 graden+ in de file terecht komt, dat je dat niet fijn gaat vinden. ik moest steeds het pedaal weer ophengelen met de voet, voordat ik het weer kon intrappen.
De eerste Felicia heeft ruim ene jar met het probleem gezeten, voorat e toenamlige garagist bij een andere klant hetzelfde probleem aan den lijve kon ondervinden.
Bij de tweede Felicia ging ik ervan uit dat het niet meer zou voorkomen, maar wederom, met 30+ in de file, hetzelfde gelazer. Vervolgens de eerste beste Skodadealer opgezocht, die van niks wist, bel vervolgens met de eigen dealer (Van Heuekelem in Groningen) en die wist exact wat het pobleem was, en welke monteur dat in een uurtje zou kunnen fixen.
Het gaat om een kunststof bus, waardoorheen een metalen pijpje loopt die verbonden is met je rempedaal. Die bus gaat klemmen door hitte, vervuiling etc. waardoor de boel vastloopt. De remedie is dan eigenlijk het wat ruimer maken van het gat waar dat pijpje doorheen gaat.
Of dat in jouw geval ook zo is, da's aan de garage......
Dit punt is eigenlijk het enige echte minpunt wat ik met Felicia's heb gehad. Met name omdat ik er van uit ben gegaan dat toen het probleem met mijn eerste nageltjenieuw gekochte Felicia was opgelost, ze bij Skoda dit probleem in een volgende serie konden oplossen met wat ruimer materiaal op dit punt. Fout gedacht, want met mijn tweede Felicia uit de tweede serie (met octaaf neus) kreeg ik exact hetzelfde probleem als met mijn eerste Felicia indertijd. Gezien de reactie van de dealer toen, een bekend Felicia probleem.....
Succes ermee, ik hoop dat je hiermee je voordeel kunt doen.

MVG, Peter
 

Desperado

Forumguru
Bedankt voor de tip!
Nou zie mijn Felicia tegenwoordig nooit meer een dealer omdat ik het zelf goedkoper kan doen, maar mocht ik er wel mee heen gaan dan is van Heukelem ook mijn dealer.
 
Mooi, want als je ze deze vraag voorlegt, weten ze vermoedelijk gelijk wat je probleem is, en hoe het opgelost moet worden. Dat is voor mij persoonlijk een kenmerk van een garage die zijn vak verstaat.

Succes!

Peter
 

Waldo

Nieuw lid
Jammer dat ik dit bericht niet eerder gelezen heb.

Ik heb ondertussen het rempedaal laten vervangen zoals eerder in het forum genoemd is.
Er zijn daarna toch echt wel een paar hete dagen geweest, en is het euvel niet meer voorgekomen.
Het zit dus echt wel in die omgeving en niet bij de remmen zelf zoals ook wel geoppert wordt.
Maar bij mijn dealer wisten ze niets van dit probleem af, dus zo bekend is het probleem dus ook weer niet; of de klachten worden niet verder gecommuniceerd in het dealer netwerk in samenwerking met de importeur, en dat vind ik dan weer jammer.
Goed dat er dus een site als dit is :D
 
Klopt helaas.....
Probleem is dat het een vaag probleem is, dat zich alleen onder zeer specifieke omstandigheden voordoet. Mijn eerste dealer heeft eerst ook van alles vervangen, hoofdremcilinder, bekrachtiging, de hele mikmak. totdat ie een klant kreeg met exact hetzelfde euvel (alsof ik uit mijn nek stond te kletsen met mijn probleem) en hij gelijk wist hoe het voelde, op onderzoek uitging en de oplossing in overleg met Pon uitvogelde.

Vergeet niet dat een importeur zo'n probleem niet van de daken zal schreeuwen, en in hoeverre informatie over zo'n probleem dealers en monteurs bereikt is maar de vraag.
Toen ik met de tweede Felicia het probleem had, keken ze daar in Kaatsheuvel bij de lokale dealer ook alsof ik sprookjes vertelde. Maar van Heukelem wist wel gelijk waar ik het over had........

Fijn dat je probleem is opgelost, steekt het weer de kop op, weet je waar jet het moet zoeken. Want dit is, samen met een lekke voorruit, het enige echte probleem wat ik met Felicia's gehad heb....... Ondanks de O1, die een slag groter is, vind ik de Felicia Combi nog steeds een van de fijnste auto's die ik gehad heb.... Dat kan al gauw, na een 77'er Escort, twee Slopel Kadettjes.....

MVG, Peter
 
Bovenaan Onderaan