Wat is het probleem?
Een rempedaal wat niet terugkomt als je het intrapt?
Is voor mij een bekend probleem, heb ik met beide Felicia's gehad, en reken maar als je daarmee met 30 graden+ in de file terecht komt, dat je dat niet fijn gaat vinden. ik moest steeds het pedaal weer ophengelen met de voet, voordat ik het weer kon intrappen.
De eerste Felicia heeft ruim ene jar met het probleem gezeten, voorat e toenamlige garagist bij een andere klant hetzelfde probleem aan den lijve kon ondervinden.
Bij de tweede Felicia ging ik ervan uit dat het niet meer zou voorkomen, maar wederom, met 30+ in de file, hetzelfde gelazer. Vervolgens de eerste beste Skodadealer opgezocht, die van niks wist, bel vervolgens met de eigen dealer (Van Heuekelem in Groningen) en die wist exact wat het pobleem was, en welke monteur dat in een uurtje zou kunnen fixen.
Het gaat om een kunststof bus, waardoorheen een metalen pijpje loopt die verbonden is met je rempedaal. Die bus gaat klemmen door hitte, vervuiling etc. waardoor de boel vastloopt. De remedie is dan eigenlijk het wat ruimer maken van het gat waar dat pijpje doorheen gaat.
Of dat in jouw geval ook zo is, da's aan de garage......
Dit punt is eigenlijk het enige echte minpunt wat ik met Felicia's heb gehad. Met name omdat ik er van uit ben gegaan dat toen het probleem met mijn eerste nageltjenieuw gekochte Felicia was opgelost, ze bij Skoda dit probleem in een volgende serie konden oplossen met wat ruimer materiaal op dit punt. Fout gedacht, want met mijn tweede Felicia uit de tweede serie (met octaaf neus) kreeg ik exact hetzelfde probleem als met mijn eerste Felicia indertijd. Gezien de reactie van de dealer toen, een bekend Felicia probleem.....
Succes ermee, ik hoop dat je hiermee je voordeel kunt doen.
MVG, Peter